Saturday, January 1, 2022

vegan velington sa spanaćem


Milion je varijanti ovog recepta i svaka se čini odlična. Ovog puta sam se odlučila na onu za koje sam imala sastojke bez većeg rovarenja po špajzu - dva paketa šampinjona, paket smrznutog spanaća i šaka oraha - jednostavno i savršeno.
Samo da naglasim - imam nameru blog da zaspem velingtonima - ideja da se već sasvim super ukusna kombinacija namirnica zapeče u lisnatom testu je naprosto savršena.






Imala sam juče zadatak da napravim neki novogodišnji ručak. Nije nikome baš bilo do slavlja. Smlavljeni nekim nemilim događajima i umorom, samo smo želeli da godina već jednom ode.

A opet, red je ispratiti je. Pa sam ušla u kuhinju i šest sati kasnije smo Ksenija i ja spakovala prebranac, podvarak, rusku salatu, vitaminsku salatu, dva posna kolača i ovu krasotu i uputile se put Žarkova, da sa Lidijom, Dušanom i Angelinom večeramo u ime odlaska jedne vrlo zahtevne godine.

Za ovo sam se jelo odlučila u poslednjem momentu. Mislim, odavno pogledavam silne recepte za vegan velingtone. Neverovatne su kombinacije povrća koje stavljaju u lisnato testo i svaka izgleda savršeno.

Ova je izuzetno ukusna.

A uz to je i priprema vrlo jednostavna. Recept sam našla ovde




Upotrebljeni sastojci:

  • 3 kašike ulja
  • 1 veći luk
  • 800 g šampinjona
  • 400 g smrznutog spanaća
  • 4-5 čenova belog luka
  • 1 kašika svežeg ruzmarina
  • 1 kašika svežeg timijana - ovo nisma imala pa sam stavila kašikicu suvog
  • 1 kašika balsamika
  • 1 kašika dižon senfa
  • 1 šolja seckanih oraha
  • soli i bibera po ukusu
  • pakovanje lisnatog testa



Rernu podgrejati na 200°C,

Postaviti peki papir u tepsiju za pečenje.

Iseckati luk na sitno, pa ga dinstati na malo ulja, dok ne omekša.

Dodati isečene šampinjone i dinstati ih dok sva voda ne ispari i dok ne porumene.

Iseckati beli luk, ruzmarin i timijan, pa dodati u dinstane šampinjone. Posoliti i pobiberiti i dobro izmešati, da se ukusi prožmu.

Spanać procediti i dodati u smesu. Umešati send i balsamiko, pa dinstati dok sva voda ne ispari.

Punjenje bi trebalo da bude veoma suvo, da se lisnato testo ne raskvasi.




Skloniti sa vatre, pa umešati seckane orahe. Dosoliti ako treba.

Punjenje ostaviti da se ohladi. Na terasi sam ga ohladila za pola sata.

Razvući lisnato testo. Podeliti punjenje na dva dela, pa jedan deo formirati kao veknicu na levu polovinu testa, a desnom ga prekriti.




Malo pritisnuti spojeve, da se ne odlepe i iseckati unakrst lisnato testo odgore.

Tako napraviti i drugu veknicu.

Premazati uljem.

Peći malo duže od pola sata.










No comments:

Post a Comment