Wednesday, December 22, 2021

kari od sojinih zrna


Jeste li za promenu?  Jer ovo se zaista ne viđa često na našim stolovima... Kuvano sojino zrno nemamo običaj baš da koristimo, a živa šteta. Em je hranljivo, em je ukusno. Plus je recept lak za napraviti i još je ukus blizak ukusima naše kuhinje - sve baš super.




Mnoge dobre stvari nađemo sasvim slučajno. Ili greškom čak.
Tako je ovo rezultat nemanja naočara pri ruci, jedne večeri. Pred spavanje još samo da potopim leblebiju i to je to za taj dan...  
... pa sam tek ujutro shvatila da sam potopila soju. 
Ima starenje te neke otrežnjujuće momente. Džaba imaš sliku u sebi o sebi - nisu soja i leblebija isto...





Kako od soje ne umem da pravim humus - bilo je haos posla oko toga da se tolika soja utroši.
Slediće ovaj još nekoliko recepata.

I da znate da sam oduševljena. Sad ću sigurno soju koristiti daleko češće. Svidelo nam se svako jelo koje sam pripremila tih dana.





Potrebni sastojci:

  • 3 šolje potopljene i skuvane soje
  • 6 šolja biljnog bujona
  • kašika maslinovog ulja
  • seme kumina
  • jedan sitko seckani luk
  • sitno seckanih nekoliko čenova belog luka
  • sitno iseckanih nekoliko ljutkastih papričica
  • sitno nasečene dve stabljike brokolija ( uvek se ima koja stabljika brokolija više, makar u našoj kuhinji je tako)
  • cvetići brokolija - koliko god vam volja
  • 4 paradajza
  • kašika karija
  • pola šolje vegan pavlake za kuvanje
  • soli i bibera po ukusu





Dobro, već ste shvatili da sa pripremom krećete veče pre. Potopite sojina zrna preko noći i ujutro properete i skuvate.

Iseckate sve što bi trebalo biti iseckano: luk, beli luk, papriku i stabljike brokolija.

Dinstate sve to iseckano na malo maslinovog ulja (na kome ste kratko propržili kumin), da odmekne.

Umešate kari.

Dodate paradajz, prodintate malo, pa uspete soju i vodu.

Kuvate dokle vam volja. Ja volim da su zrna meka, pa ako nisu bila fest meka kad ste ih same kuvali, kuvajte sada malo duže. Inače ne treba dugo.

Par minuta pred kraj, ubacite cvetiće brokolija da se i oni malo obare.

Umešajte pavlaku, Posolite i pobiberite.




Mi smo ga jele sa rižom. Možete i sa hlebom ili sa projom ili bez išta - kako vam volja.
 







Recept sam pronašla ovde.









No comments:

Post a Comment