Saturday, January 29, 2022

posni mafini od celog zrna heljde




Nestvarno fenomenalni mafini - eto takvi. Sastojci super, kuća miriše zanosno a ukus prekrasan. 

Prave se od celog zrna heljde koja se potopi  prethodno veče. Onda se samelje sa svim ostalim sastojcima, stavi u kalupe i peče se. Problem je samo što ih od ove mere ima samo 12. Od sada pravim duplo veću meru. A praviću ih sigurno ponovo i ponovo...



Na gornjoj slici su mafini koje sam pravila prvog dana, a na donjoj oni koje sam pravila sutradan.






Recept sam videla na intagramu. Na linku imate i maleni video o pripremi.
Sledeći put sigurno neću koristiti papirne modlice jer nisu baš lako ispali iz njih. Prosto ću samo malo pouljiti silikonske i to će biti dovoljno.




Nisam veliki ljubitelj heljde bila do sada. Nekako mi je imala preintenzivan ukus u čemu god da sam je jela. Pravim od heljdinog brašna izvrsnu posnu heljdopitu. Odlična je, ali je intenzivno gorkastog ukusa. Ovi mafini nisu - ne oseća se oporost heljde ni malo. Prosto sam oduševljena koliko nisu prožeti jakim ukusom heljde. 

E sad, moguće je da je ukus od toga što sam koristila Slavuj heljdu. To je isti proizvođač od kog kupujem polbu. Heljdu uvoze iz Rusije. Za ove se mafine koristi obična, nepropržena - ona u zrnu. Zrno je svetlo. A u prethodnim jelima sam koristila heljdino brašno. Pisaću još o ovim mafinima, kako ih budem pravila. Večeras potapam sledeću turu sigurno.







Sastojci:
  • 180g sirove heljde u zrnu, obične, ne prepečene
  • 100 ml vode
  • 2 pune kašike sirovog suncokreta
  • 1 šargarepa
  • 80g tofua - stavila sam tofu sa bosiljkom
  • 1 kašika maslinovog ulja (može i bez)
  • 40g crvene paprike - trebalo bi sveže, ali sam danas stavila papriku iz tegle, pa su mi mafini malo vlažniji
  • 2 čena belog luka - nisam ih imala, pa sam stavila kašikicu belog luka u prahu
  • 70g svežeg spanaća sam zamenila sa vezom blitve

začini: 

  • kašikica aleve paprike
  • 1/4 kašičice dimljene aleve paprike 
  • 1/4 kašičice kurkume
  • 1/8 kašičice čili papričice
  • bibera i soli po ukusu
  • kašičica sode bikarbone
  • kašika suvog peršuna
  • kašika psilijum ljuspica
  • semenke po izboru za posipanje





Heljdu properite i potopite noć pre pripreme. 

Ujutru je isperite.
Sameljite je u blenderu sa suncokretom, belim lukom, šargarepom, pola paprike i svim začinima. Uspite onih 100 ml vode.
Potom dodajte začine i blendirajte dok ne dobijete ujednačenu smesu.

U smesu, kad je dobro samlevena, umešajte tofu i ostatak iseckane paprike i spanaća. 




Smesom punite pripremljene korpice za mafine sa dve pune kašike, biće ih 12 komada. Pospite semenkama po želji.




Pecite na 200°C dok ne porumene, dvadesetak minuta.











No comments:

Post a Comment