Tuesday, January 11, 2022

posni mramorni kolač sa bananom, kikiriki puterom i čokoladom


Imate li par prezrelih banana, malo kikiriki putera i koje parčence čokolade? Vrlo lako i baš brzo možete napraviti ovaj atraktivan kolač.

Nije sladak, samo da vam kažem, jer nema belog šećera u njemu. A pojeden je u slast. Nismo ga čak ni prelivali nikakvim slatkim sirupom.





Moji mnogo vole ove 'prazne' kolače - one koji se mogu naći na švedskom stolu za doručak. Tako da sam ja u neprestalnoj potrazi za novim i novim receptima. Nije da prethodni ne valjaju, naprotiv. Ovde 'ne valjam' ja - ne mogu da pravim isti kolač ponovo, eto baš mi teško padne.

Ovaj me kolač, koji sam našla kod Bianca Zapatke, oduševio. Faktički ni iz čega, od sastojaka koje obavezno imamo u ostavi, ispao je kolač sasvim atraktivnog izgleda. A čak se nisam ni potrudila da bude više mramoran, a mogao je biti šareniji - nisam mešala baon i belo testo, onako kašiku po kašiku - samo sam izlila jedno preko drugog.







Potrebni sastojci:

  • 2 ½ šolje (300 g) belog brašna
  • jedan prašak za pecivo
  • 1 kašikica sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 350 g prezrelih banana - oljuštenih
  • ⅓ šolje (85 g) kikiriki putera
  • ⅓ šolje (80 ml) sojinog mleka
  • ¼ šolje (60 g) javorovog sirupa
  • 2 kašike limunovog soka
  • 100 g čokolade

  • 3 kašike (20 g) kakao praha
  • 4-5 kašika jake kafe




Rernu podgrejati na 180 °C. 

Postaviti pleh za pečenje peki papirom, ili podmazati uljem ili puterom.

Pomešati 2 ½ šolje (300 g) brašna, jedan prašak za pecivo1 kašikicu sode bikarbone i prstohvat soli.

Viljuškom dobro izraditi 350 g  prezrelih banana - u pire. 

Bananama dodati  ⅓ šolje (85 g) kikiriki putera⅓ šolje (80 ml) sojinog ili nekog drugog biljnog mleka¼ šolje (60 g) nekog slatkog sirupa ( javorovog, rižinog, kokosovog...) i 2 kašike limunovog soka. Dobro sve izmešati.

Pomešati sad ovu smesu sa smesom u kojoj je brašno.

U posebnu zdelicu umešati 3 kašike kakao praha i 4-5 kašika tople jake kafe. Sačekati da se malo prohladi.

Smesu za kolač podeliti na dva dela i u jedan umešati kakao-kafa smesu i polovinu čokolade.

Na dno posude usuti belu smesu, a preko nej tamnu.

Možete ovlaš promešati, da se dobije šareniji kolač.

Odgore pospite čokoladom. Imala sam te neke pločice od čokolade, pa sam ih samo poređala u smesu.




Peći dok čačkalica iz kolača ne izađe suva - mislim ovo baš i nije tako jasno , jer će čačkalica biti uvek prekrivena istopljenom čokoladom. Ali prepoznaćete i po mirisu kad je kolač gotov.

Ako imate snage, ostavite ga bar pola sata da se hladi.

Izvadila sam ga iz rerne tik pred ručak, pa smo i mi sačekali da se prohladi. Obično ne možemo da odolimo i sečemo kolač odmah.








2 comments:

  1. Upravo napravila. Dodala 6 svezih urmi, omeksalih u vodi (umesto navedenih zasladjivaca, javorovog sirupa itd). Izostavila kafu, limun, sodu bikarbonu. Smesa je bila malo, za nijansu tecnija, ne bas gusta. (Na osnovu slike sam zaključila da je to ok). Pekla 1,5 sat. Rezultat - katastrofa. Unutra nepeceno, tecno, a kora kao guma, prepecena. Totalni promašaj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ovo je kulinarski blog, dakle moj kulinarski dnevnik. Njegova svrha je da zapišem recepte koji su mi se svideli, pre svega da ih sama ne bih zaboravila, da bi ostao zapis mojim ćerkama i prijateljima sa kojima sam hranu podelila, a i da bi oni koje zanima mogli da pročitaju. Uglavnom pronalazim recepte po kuvarima i obično ih se držim u potpunosti, što vidim da vi niste uradili. Nisam profesionalna kuvarica niti poslastičar, te tako ne mogu da prokomentarišem šta su izmene koje ste napravili u receptu uradile, te vam kolač nije uspeo.

      Delete