Wednesday, June 8, 2022

kremasta kinoa sa pečurkama


Savršenstvo bez mane :) - to je ovo jelo.
Kremasto, sirasto, savršen umami - ne možeš prestati da mu se diviš...

Rekla sam da ću sad gnjaviti sa kinoom, zar nisam? 




Nabasala sam na knjigu recepata samo sa kinoom - preko sto recepata, a u svakom kinoa - nemaš kad u jednom životu to sve ni da napraviš. 
Pa sam uspela da pripremim, i da ih pojedemo, naravno, ovih dana dva jela inspirisana idejama iz te knjige: 



A onda sam pronašla ovo apsolutno savršenstvo od jela.

Prvo što je super je to da sastojke možete lako pronaći - kinoa, bukovače, suve šitake, indijski orah, nutritivni kvasac, malo misoa - to su sastojci koji se lako nalaze u prodavnicama. Nisu skupi i mogu dugo da stoje u špajzu ili frižideru, tako da ih uvek možete imati pri ruci.

Jedino gde sam malo izvoljevala - je to što sam stavila šalot - maleni crni luk, slatkastog ukusa koji se kod nas baš i ne može naći na svakom koraku. Kupila sam ga u Lidlu, ima tome već nekog vremena. Srećom, lepo se ponaša u frižideru, pa je sačekao ovu priliku da ga upotrebim.



Potrebni sastojci:

  • 3 šolje kuvane kinoe
  • paket bukovača - oko 400 g - ili nekih drugih pečuraka
  • desetak suvih šitake pečuraka  može naravno i svežih
  • 10 tak manjih glavica luka - šalota
  • grančica svežeg ruzmarina
  • kašika svežeg timijana ili nekog drugog začinskog bilja
  • nekoliko listića sveže žalfije - ovo ovog puta nisam imala
  • soli i bibera po ukusu








za kremasti sos: 

  • 1 1/2 šolja indijskog oraha, potopljena u vodi preko noći
  • 1 šolja vode
  • 1/3 šolje nutritivnog kvasca
  • sok od pola limuna
  • 4 čena belog luka
  • 1 kašikica soli
  • 1/2 kašikice miso paste
  • 1/2 kašikice bibera
  • šolja akvafabe

 
Prvo je potrebno pripremiti krem sos. Jako je jednostavno. Treba samo staviti sve sastojke za sos u dobar blener i izmiksati. Dosoliti, ako je potrebno.





Ako koristite suve šitake, preliti ih vrelom vodom i ostaviti da odstoje bar pola sata, pa ih onda oprati i seći.

Bukovače iseći na komade veličine zalogaja.

 

Pečurke prodinstati dok ne ispuste svu tečnost. Dodati beli luk i iseckani ruzmarin pa još malo dinstati, taman toliko da se prožmu ukusi.

 

Lukčiće isto izdinstati da malo karamelizuju ili ih samo izgrilovati - ja sam danas tako.

Pomešati pečurke, lukčiće, iseckane začinske travkice.

Rernu podgrejati na 170°C.

Podmazati posudu u kojoj ćete jelo zapeći u rerni.

Pomešati kinou sa povrćem i presuti u posudu u kojoj ćete je peći.

Posoliti i pobiberiti po ukusu.

Presuti smesu u posudu za pečenje.






Preliti krem sosom i blago promešati.






Odgore posuti sa malo kukuruznih pahuljica, a može i sa prezlama. Mi smo potpuno opsednute tim sitnim kukuruznim pahuljicama koje imaju suprilan ukus kukuruza, a  daju jelu savršenu hrskavost.




Narendati malo biljnog sira odgore ili posuti vegan parmezanom - ja sam stavila malo i jednog i drugog.
Peći dvadesetak minuta dok odgore ne zazlati.




Kad sam izvadila iz rerne, prosto nisam mogla da verujem da je ovako savršeno ispalo. Miris koji se širio kućom  je bio prekrasan, a sav onaj kremasti sos se savršeno upio, tako da se ovo jelo lepo i seklo.

Za sečenje na parčiće je potrebno sačekati da se malo prohladi.
Prvi deo smo pojele kašikom iz činije u kojoj se peklo - nismo uspele da odolimo, kao i svaki put, uostalom...














 






No comments:

Post a Comment