Sunday, June 19, 2022

tofu sa pečurkama u slatko ljutom sosu


 

Što smo danas fino jeli... Vidi se po slikama koje nisam stigla da snimim na miru. Ometali me mirisi. I uzbuđenje što sam našla novu kombinaciju sasvim običnih namirnica koje skoro uvek imamo u frižideru da skuvam ručak na brzinu.



Već sam više puta pisala o tom svom snu da imam mogućnost da ukucam izbor namirnica u kući, a da mi kompjuter izbaci adekvatne recepe. 

O tome sam sanjala krajem osamdesetih, dok sam, kao mlada domaćica prelistavala Patin kuvar u potrazi za kreativnim ručkom. Bilo je to baš smešno ljudima oko mene - tako neozbiljna upotreba kompjutera, ma daj... ko bi se time bavio.

Jutros sam, eto, ponovo otkrila koliko obožavam vreme u kome živim, baš zbog. Lunjala sam po kulinarskim blogovima, otkrila silu novih veganski kuvara i super se odmorila od nedelje koja je za mnom.

Tofu i pečurke čekaju već par dana da nađem vremena za kuvanje i smislim šta ću sa njima. Cunjajući po veganskim blogovima uvek nađem neku inspiraciju. Ovaj Tomasov mi je jedan od omiljenih. A od danas imamo i još jedno omiljeno jelo, napravljeno inspirisano ovim vijatnamskim specijalitetom: https://fullofplants.com/braised-tofu-mushrooms-in-clay-pot/#recipe.




Tofu kupujemo na kineskoj pijačici u novobeogradskim blokovima. Već smo godinama baš zadovoljni i ukusom i teksturom i cenom. Stoji oko nedelju dana u frižideru i to nam isto puno znači.

Za ovo jelo je potrebno tofu iseći na kockice i ispržiti ga. Ja sam ga samo ispržila u ulju. Možete ga začiniti po volji, a i ne morate. Svakako ćete ga ubaciti u vrlo pikantnu smesu.




Upotrebljeni sastojci:

  • paket šampinjona, malo sitnijih
  • 200 g tofua, prethodno isprženog u malo ulja
  • 1 luk
  • peruške od dva mlada luka
  • 3 kašike šećera
  • nekoliko kašika tamarija
  • srirarče, ako imate - ili kašikica mlevene čili paprike i kašika-dve kečapa
  • kašika suvog peršunovog lista
  • soli i bibera po ukusu





Luk i peruške mladog luka se sitno iseckaju.

Stavi se pola šolje riže da se skuva.

Šećer se uprži da zazlati i počne da karamelizuje, pa se nalije sa sasvim malo vode.

U tome se dinstaju komadići luka i iseckane peruške mladog luka.

Šampinjoni se iseku na polovine ili četvrtine i dinstaju sa lukom dok ne ispuste višak vode.

U ovo se doda tamari i ostali začini, dinsta se još malo, pa se ubaci prženi tofu.

Dosoli se i pobiberi po ukusu, posluži uz rižu koja taman bude gotova i eto finog ručka.




Kaže autor posta po kom sam jelo pripremala, da je jelo sutradan još ukusnije - jer tofu poprimi arome iz sosa.

Ne znam, verovatno jeste tako - ovog puta nismo u prilici da proverimo.




A najbolje od svega što je moja mala kritičarka bila zadovoljna. Nije puno pričala, bilo je nekoliko odobravajućih uzdaha, frka ispitnog roka je počela, ali se vratila po repete!









No comments:

Post a Comment