Friday, June 24, 2022

posna čokoladna torta sa malinama



Rođendanska torta - mojoj je unuci juče bio drugi rođendan, a pao je usred posta. Pa smo se posno sladili.
Jedna baš fina tortica - ide u nju 400 g čokolade i 300 g malina - savršena kombinacija čokoladasto slatkog i resko kiselih malina.
Recept čuvam godinama  - blogerka koja ju je često pravila nazvala ju je ČOKOLEJDI. Stvarno je ovo jedna nežna lejdi među tortama.



Napravila sam exell fajl u kome su pobrojane torte koje još nisam napravila, a želim. Ima tu stotinjak torti - uglavnom mrsnih, onih tradicionalnih. Ova nije bila u tom fajlu. Ova je prosto bila među ne-još-realizovanim postovima na blogu - takvih postova ima preko hiljadu. Jasno je da neću moći sve da pripremim u ovoj reinkarnaciji - jer se broj sačuvanih povećava brže od broja skuvanih jela, ali i dalje čuvam...

Srećom, i ovu sam posnu torticu nekad sačuvala. Mislim da čuči pet šest godina već... pa sam juče mogla na brzinu da promenim plan... Od gužve poslednjih dana škole, nisam shvatila da Angelinin rođendan pada u post.




Kada pravim tortu za Babiće, naravno da je njima odnesem celu. Onda tamo slikam na brzinu, krišom čak... pa slike budu kakve budu... Pošto je strašno mala šansa da ću tortu praviti ponovo, a super je tortica, nego ne može se postići od onih koje čuče u Excellu - što se slika tiče, to vam je što vam je...






Potrebni sastojci:

 za kore:

  • 1,5 šolja brašna ( šolja je zapremine 240 mL)
  • 1 šolja šećera
  • 1 prašak za pecivo 
  • 3 kašike kakao praha
  • 20 g narendane crne čokolade 
  • prstohvat soli 
  • 1 kašikica vanila ekstrakta
  • 1,5 kašika sirćeta
  • pola šolje ulja
  • pola šolje vode





 za fil:

 

  • 300g malina prokuvanih sa 
  • 3 kašike šećera

  • 2 pudinga od vanile
  • pola litra vode
  • 4 kašike sojinog mleka
  • 180g crne čokolade
  • 125 g sojinog maslaca
  • 5 kašika šećera
  • 250 mL ulupane biljne slatke pavlake

 

Iza ganaš preliv:

  • 200g crne čokolade i 
  • 200g biljne slatke pavlake.

 




Rernu zagrejati na 200 °C.

Dno kalupa za tortu postaviti peki papirom. Ivice pouljiti. Koristila sam dva sasvim mala okrugla kalupa. Možete peći i u četvrtastom, ako želite, naravno. Idealna veličina kalupa je 20 x 20 cm. Moji su bili manji, pa je tortica malo viša.

Sastojke za testo sjediniti. Prosejati brašno, prašak za pecivo, kakao i šećer. U to umešati tečne sastojke.

Sipati smesu u dva kalupa i peći 20 minuta na 200°C. Pazite da ne prepečete - meni su se kore malo prosušile.



  

 

Pripremiti maline sa šećerom. 300 g malina i 3 kašike šećera pomešajte i skuvajte tek toliko da se dobro sjedini. Namažite ovu smesu preko kora.




 

Skuvati puding sa sojinim mlekom u pola litre vode.

U vruć puding dodati čokoladu, šećer i margarin. Promešati dok se ne istope. Ostaviti da se ohladi.

Slatku pavlaku ulupati dobro mikserom.

Hladan puding sjediniti, opet mikserom sa ulupanom slatkom pavlakom.

Ovaj fil staviti u frižider na bar pola sata da se stegne.





Kad se fil dobro prohladi, premazati ga preko sloja malina. Ja sam to uradila dok su kore bile još u kalupu. Pa sam sve zajedno vratila u frižider na još pola sata. 

Jednu sam potom izvadila, slikala - pogledajte gornju sliku - sto jezika govori.
Onda sam to sa slike stavila preko druge iste takve koja je još bila u kalupu i sve sam stavila u zamrzivač na petnaestak minuta. Napolju je bilo poprilično toplo i morala sam osigurati da se ovaj divni kremasti fil neće otopiti.

Kad sam je prekrila i sa strane filom, opet sam je stavila u zamrzivač na petnaestak minuta, dok sam napravila ganaš - zagrejala 200 g biljne pavlake i u njoj rastopila 200g crne čokolade.




Hladnu tortu preliti mlakim čokoladnim prelivom. Naravno, toliko malo mlakim - tek toliko da bude lepo tečan. Vratiti u frižider da se preliv dobro stegne, za šta je meni trebalo još pola sata.

Pa smo spakovale tortu i krenule put Babića...













No comments:

Post a Comment