Friday, January 4, 2019

posna vekna bez glutena



Već sam pravila te bezmesne štruce za koje ne mogu da nađem adekvatni naziv na našem jeziku - jer ko bi mogao elegantno da prevede: meatless meatloaf. Mi ih volimo, a meni, koja je pola veka koračala zemljom kao veliki ljubitelj svih mesnih prerađevina, slasno zamenjuju neku paštetu ili pljeskavicu.







Za ovaj sam recept iskoristila sve pečurke koje sam u tom momentu imala u kući - obične šampinjone, suve šitake i te velike ćupave - hericium erinaseus - kažu da se kod nas zovu: medveđa glava, a kupujem ih suve u kineskoj samoposluzi. Tvrde za njih da su veoma lekovite Za lekovitost ne znam - kažu da je sposobna da obnavlja ćelije nervnog sistema, a znam da ukusne jesu. I one i suve šitake, moraju da se potope prevo, pa se sa njima onda postupa kao sa svežim pečurkama.





Potrebni sastojci:



  • 100 g oraha
  • nekoliko kašika ulja
  • jedan luk, sitno iseckan
  • 4 čena belog luka
  • 200 g pečuraka
  • 800 g kuvanog pasulja, dobro oceđenog
  • ruzmarin
  • timijan
  • 2 kašike jestivog kvasca
  • soli i bibera po ukusu





Rernu zagrejati na 180°C.

Orahe staviti u multipraktik i mleti ih dok ne budu skroz sitno iseckani. Prebaciti u neku posudu.

Luk i beli luk izdinstati na malo ulja, pa u to dodati iseckane pečurke. Dinstati dok pečurke ne otpuste svu vodu. Ovo je važno. Ako pečurke ostanu vodenaste i bezmesna štruca će biti vlažna.

Smesu luka i pečuraka prebaciti u multipraktik u kom su se mleli orasi. Dodati pasulj i začine i mleti dok se masa ne sjedini. Ja volim da ostanu malo krupniji delići, a može se i mleti dok ne bude poput paštete.

Prebaciti u posudu u kojoj su mleveni orasi, pa dobro promešati.





Pouljiti kalup u kome ćete peći štrucu. Posuti ga semenkama, pa uliti smesu. Ja volim da pečem ovakve stvari u jednom silikonskom plitkom kalupu za kuglof. Može se peći i u pravougaonim kalupima. Tada je lakše ako se kalup postavi peki papirom.

Peći oko 45 minuta.




Ovo je četvrta mesna štruca bez mesa koju objavljujem na blogu. svaka od njih je ukusna na svoj način. Evo linkova ka ostale tri:











No comments:

Post a Comment