Saturday, August 25, 2018

veganska štrudla sa makom



Moja najmanja Milica je već preko pola godine vegan. U početku sam mislila da se radi o pubertetskom hiru, a sada mi nije baš jasno kako sam to povezala sa vrlo nehirovitim detetom. Naime, preuzela je u potpunosti svoju ishranu u svoje ruke. Što znači da sama kuva sve što želi da pojede. Retke su prilike u kojima nešto zatraži, a ovo je jedna od njih.
A ružu i grožđe sa slike mi je donela mama - iz njene su bašte. Moja mama mi je i ovog puta donela plodove najlepše lekcije koju mi daje - kako se i u kasnim sedamdesetim godinama pokreću neki novi, davno željeni, životni projekti - ovog puta ružičnjak i vinograd. 





Brže bolje se obratih majstorici veganstva - mojoj Mariji koja piše dva bloga: Mirisnu teku i Nuts and Walnuts - ne zna se koji je bolji. I tako nastade ovaj kugof -  veganizovana štrudla sa makom, po ugledu na Marijinu štrudlu sa rogačem i brusnicama.




Ova štrudla kuglofastog oblika je ispala skoro savršena. Testo je meko i rastresito i taman slatko koliko mi volimo. E sad, sva je prilika da ću sledeći put duplirati količinu maka, isto zato što tako volimo. Grožđice nisam stavila ovog puta, ali liči da bi baš lepo dopunile ukus, koji je i ovako odličan.






Potrebni sastojci:

Testo:
  • 250 ml biljnog mleka - koristila sam sojino
  • 20 g svežeg kvasca - ovo je po originalnom receptu, a ja sam stavila suvi kvasac - jednu kesicu
  • 400 g brašna
  • 4 kašike šećera
  • 1/3 kašikice soli
  • 3 kašike ulja

Fil:


  • 150 g mlevenog maka
  • 5 kašika javorovog sirupa
  • 1 kašika prosejanog šećera u prahu
  • malo naribanog muškatnog oraščića
  • naribana korica polovine neprskanog limuna
  • čašica ruma
  • malo cimeta
  • 1 vanil šećer ili kašikica ekstrakta vanike
  • 70 g grožđica - po izboru, ako volite - ja ovog puta nisam stavila
  • malo vrelog sojinog mleka







Pomešati kvasac sa mlakom vodom u velikoj posudi od miksera u koji ste stavili nastavak za mešenje testa. Dodati brašno, šećer, so i ulje i vrteti mikser dok ne nastane glatko testo bez grudvica. Smesa ne sme biti lepljiva, ali treba biti vlažna i malo masna. Pokriti posudu i ostaviti testo da naraste, oko sat vremena.

Napraviti za to vreme fil: Staviti sve sastojke u šerpicu, osim mleka i suvog grožđa, pa polagano dodavati vruće mleko. Smesa treba da je maziva, ali nikako tečna. Dodati grožđice i promešati ih malo.

Rernu ugrejati na 180°C.

Pobrašnjaviti peki papir i oklagiju, pa razvući testo u pravougaoni oblik, na debljinu prsta. 

Fil namazati po površini testa. Ostaviti sa prsta sa obe strane bez fila, da se fil ne bi rasuo pri uvijanju. Uvijati podižući peki papir. Ušuškati malo krajeve i staviti u kalup.

Ubaciti u dobro podgrejanu rernu i peći malo jače od pola sata.

Po vađenju iz rerne biti strpljiv i ostaviti kolač da se dobro prohladi, da se ne bi mrvio pri sečenju.







Malo sam usporila sa svojim projektom pečenja kuglofa, samo na neko vreme dok mu ne napravim bolju pozornicu. Dete je postalo vegan pa kuglofe jede samo one veganske vrste, poput onog čokoladnog, koji sam pravila nedavno, ili onog sa bananom, ne baš fotogeničnog, ali koji je planuo u trenu, ili onog sa grizom, koji joj se jako svideo...

Elem, kuglofi će dobiti novu publiku u novom prostoru, na novom događaju... koji će se odigravati dva puta mesečno u novom kutku mog špajza - u mojoj NLP školi. Imaće zadatak da zaslade učesnike - već svršene NLP praktičare, mastere ili trenere, kao i one koji to žele da postanu, u pauzama vežbanja NLP tehnika, u cilju zajedničkog rasta i napretka i boljeg snalaženja u današnjim smutnim vremenima. Počinjem neki novi ples i pozivam vas da mi se prodružite. Podijum je spreman...






3 comments:

  1. Toliko je lepa i verujem preukusna :)

    ReplyDelete
  2. Odlično izgleda, Kato, u ovom kuglof izdanju! :) Neka ti i nova školica bude dobra, slatka i ugodna kao ovaj kolač! :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete