Tuesday, January 18, 2022

sataraš - postan i mrsan



Jako mi je dugo trebalo da napravim postan sataraš. Da me pitate zašto, ne bih umela da odgovorim. Jedan od razloga sigurno jeste to što nisam verovala da može biti ukusan kao onaj koji sam jela ranije. O, da samo znate koliko sam se prevarila. U stvari, pojma ne možete imati dok ne napravite i sami.






Obožavam sataraš. 
Volim ga kao što se vole jela koja ste jeli kao mali. To je izuzetno čudno, jer za jelo nisam znala do studentskih dana. Nisu ga pravile ni mama ni baka. A tih dana si slabo jeo ako ti obrok nije napravio neko u kući.
Ali, kad sam ga prvi put probala, bila je to ljubav na prvi pogled. To je bilo jedino jelo koje sam umela sama da napravim pre udaje.
A onda ga moj muž nije voleo, pa ga nismo pravili baš. Pa ga tako nisu zavolela ni moja deca. Tako da sataraš pravim samo sebi.
Da u ovom velikom tiganju sa slike, k'o da kuvam za četvoro gladnih. 
Jedem ga bez hleba. Prosto ga toliko volim da ni hlebom neću da mu menjam ukus.


Šta stavljam u sataraš?
  • jedan luk
  • dve tri paprike
  • dva veća ili tri manja paradajza
  • veće parče tofua umesto nekoliko jaja koje sam stavljala ranije
  • obavezno kašiku peršunovog lista, jer to stavljam u sve što mogu
  • nekoliko kašika dobrog maslinovog ulja
  • soli i bibera po ukusu



Kako ja vidim stvari u vezi sa satarašem, glavni sastojak dobrog sataraša je strpljenje.
Potrebno je vreme da se luk i paprika izdinstaju tako da im se krajemi malo karamelizuju, a da ostanu sočni.

Prvo dinstam luk na laganoj vatri.

Kad je luk skoro skroz izdinstan, dodam papriku isečenu na kockice.

Važno mi je da se paprika dugo dinsta. To daje osnovnu notu ukusu koji volim.

Kad je paprika izdinstana, dodam paradajz. Njega ne dinstam dugo. 

Posolim, pobiberim, dodam kašiku suvog peršuna i ulijem umućena jaja ili izmrvljen tofu.

Vratim još sasvim malo na vatru, mešam da se jaja i tofu malo termički obrade i to je to.







Toliko je lako. Nema nikakve nauke. Vegan varijanta samo ima izmrvljen malo mekši tofu i to je to.

Makar što se mene tiče. 

Mije mi potrebna ni onaposebna so - kala namak, koja daje jajasti ukus jelu. Zapravo sam se odučila od ukusa koja daju jaja. U satarašu volim taj prepečenu ukus paprika u sok od dinstanog povrća. A tofu ga tako lepo upije.

Sa satarašem je, kao i sa svim jednostavnim jelima - koliko kuvarica, toliko recepata.

Ovaj je moj. Onako kako ga pravim već strašno dugo.

Verujem da će vam slike kazati daleko više od opisa rečima.











Slike do sada su slike posne varijante satraša. A evo i jednog mrsnog sataraša.
Efektnije je kada ga pravite sa zelenom paprikom - bude šareniji. Opet, ukus mu je svakako super, zar ne?











No comments:

Post a Comment