Monday, April 20, 2020

kolač od lisnatog testa sa makom i šljivama


Od svih kolača koje sam Lidiji poslala pred Uskrs, ovaj joj se najviše svideo. Kaže mi da misli da Dušanu neće preostati ni komadić. Trudnici se sve svakako oprašta. 




Kad je bal nek' je bahanalija - tako nekako je izgledala moja kuhinja pred praznik. Uz skoro neizdržive bolove niz levu nogu, neki inadžija (sivonja pre bi se reklo) iz mene, zapeo je da napravi pun sto uskršnjih kolača. Tako potroših pola kile maka - na babku iliti štrudlu, pa pitu sa makom i orasima i na ovaj kolač.


Kolač sam našla kod legendarne ljubiteljke maka - na sajtu Nale coolinarija.





Potrebni sastojci:

  • 250 g lisnatog testa
  • 200 g mlevenog maka
  • 8 kašika šećera
  • 250 ml biljnog mleka
  • 12tak šljiva

Staviti lisnato testo da se odmzava.

Biljno mleko i šećer uskuvati u šerpici. 

Dodati tome mak i kuvati par minuta dok se smesa dobro ne zgusne. 

Skloniti sa ringle i ostaviti da se masa potpuno ohladi. 

Rernu ugrejati na 180°C.

Šljive oprati, ukloniti im koštice i prepoloviti. Imala sam zaleđene, pa sam ih samo odledila. 

Rastanjiti lisnato testo u pravougaoni oblik i na debljinu manju od pola cm, pa ravnomerno premazati makom i urolati sa obe (šire) strane. 




U sredinu dobijenog rolata (gde se dodiruju dve urolane strane) gusto poređati polovine šljiva. 



Peći oko 25 minuta. 

Izvaditi iz pećnice i ostaviti kolač da se potpuno ohladi pre služenja. Posuti prah šećerom.


Ovaj kolač može da se napravi baš brzo - za nenajavljene goste recimo. 







2 comments:

  1. izgleda bajno, kao i sve, uostalom!

    ReplyDelete
  2. Hvala puno! Ovaj kolač obavezno napravite - nisma uspela da ga uslikam kakav je stvarno. Bude veom aatraktivan i izuzetno je ukusan.

    ReplyDelete