Sunday, April 5, 2020

pikantan krompir sa lišćem rotkvice


Ništa se ne baca - parola koju ističemo ponekad, ovih dana dobija nove nijanse... Lišće rotkvice je prepuno gvožđa, a iskreno, ko od nas ga redovno koristi u ishrani? 
Nemamo ni običaj, ni vremena da se posvetimo istraživanju recepata. Niti pranju lišča.
Osim kad se odjednom vreme stvori...




Subota, pola sata posle podneva. Za pola sata počinje policijski čas. Dijalozi iz Otpisanih mi bubnje u glavi. 

Stiglo nam je sveže povrće iz Azanje. Naručila sam pet veza rotkvica i odjednom mi se kuhinja napunila lišćem od rotkvica, za koje znam da je hranljivo... pa kako da ga bacim u ovoj situaciji? Nemam obraza.




Ovih dana puno jedemo. Mnogo više nego što bi trebalo čak i kad smo aktivni, a aktivni nismo. Fizički. Mentalno jesmo, mada smo slabo produktivni. Takvo neko vreme je došlo.

Viđala sam recepte za čorbe od lišća rotkvice, samo što imam čorbe od kelja još za dva dana, pa mi se ne da da pravim novi čorbuljak.



A duša ište neku hranu za utehu, testastu ili krompirastu - šta ću. Dok nisam opalila po pogačicama sa krompirom, može se reći da se dobro držim...
Ali sam, od velikog izbora indijskih recepata sa lišćem od rotkvice, izabrala  baš ovaj - sa krompirom.



Potrebni sastojci:

Ovo je količina za jednu osobu. Ukoliko imate više pušli rotkvica - možete napraviti više ovog jela, naravno...
  • lišće od rotkvica iz jedne pušle
  • dva krompira
  • 1/2 kašike ulja
  • 1/4 kašikice čili paprike
  • 1/4 kašikice kurkume
  • 1/2 kašikice mlevenog kumina
  • soli po ukusu
  • kašikica limunovog soka
U recept originalno ide amchur powder, indijski začin koji nemam, a treba da doda jelu kiselkastu notu, pa sam stavila limun.

Već sam pravila krompir sa limunom i bio je izvrstan - evo ovde recepta.



Lišće rotkvice treba temeljno oprati. Uskuvati vodu i potopiti lišće u nju, na pola minuta, da odmekne. Ocediti i ostaviti sa strane.

U tiganju u kom ćemo pržiti krompir, ugrejati ulje, pa propržiti kumin. Dodati čili papriku i kurkumu. Ubaciti krompir sečen na kockice i peći da na na laganoj vatri dok ne omekša. 



Posoliti i poprskati limunovim sokom.

Blanširano lišće od rotkvica iseckati i dodati krompiru. Dobro promešati i krčkati još minut - dva i jelo je gotovo.

Meni je izuzetno prijalo. Krompir greje dušu kad je zebnja hladi. Ovako začinjen greje još jače. Listovi rotkvice dodaju dašak, ali samo jedva dašak, gorkaste arome, koja prija.

Neobično pakovanje poznate nam i voljene namirnice - eto to je to. 











No comments:

Post a Comment