Saturday, April 11, 2020

mama, napravi mi posni kuglof sa malinama


Nikad lakše nisam zbućkala kolač, a ispao je odlično! 
Kolač je bez jaja i mleka, to je sad već kod nas sasvim uobičajeno. 
Odnela sam ga na sat pre početka policijskog časa u trajanju celog vikenda (da li ja ovo stvarno izgovaram? ili je sve samo san, ružan i dugačak) na drugi kraj grada. Dok sam se vratila kući, kažu mi: pola pojedeno. Dakle, odličan je.



Nisam pekla kuglof, ne znam od kada. Ono sam ih jedno vreme pekla makar jednom nedeljno. Zato ih na blogu ima, za sada, sto dvadeset sedam različitih.
Ovaj je jedan od najjednostavnijih, a deca kažu da je izuzetno ukusan.




Pre nekoliko godina sam otkrila kolače sa kukuruznim brašnom i shvatila da sam puno propustila u svim godinama u kojima ih nisam jela.
Evo nekoliko njih:


U svaki od ovih kolača možete staviti i palentu i kukuruzno brašno. Biće samo različite strukture.
Na žalost, nijedan od ovih kuglofa nije postan. Nisam stigla da ih poveganizujem, ali biće i to jednog dana, valjda. Dve mene mi makar nedostaju, koliko imam planova raznoraznih.





Potrebni sastojci:

  • 250 g belog brašna
  • 50 g kukuruznog brašna
  • 140 g šećera
  • 190 ml svežeg soka od pomorandže
  • 45 ml ulja
  • kesica praška za pecivo
  • 180 g malina
  • kašikica rendane korice od limuna
  • kašikica čia semena

Sveže maline blago operite, pa ocedite. Smrznutim malinama dopustite da se otkrave i procede.

Čia semenke preliti sa dve kašike vrele vode. Pustuti ih da se natope bar desetak minuta.


Rernu zagrejati na 180°C.

Podmazati i pobrašnjaviti kalup za kuglof. Originalno je ovaj recept objavila Italijanka Silvia na svom blogu, ali kao male kuglofčiće. Ja danas nešto nisam imala živaca za male, to ću neki drugi put, jer ću ovaj kolač sigurno praviti još koji put.

Ono što sam promenila u receptu je da sam dodala čia semenke. Mislim da su neophodne da povežu smesu u veliki kuglof. Za malene verovatno ne treba, makar tako autorka recepta tvrdi.

Iscedite pomorandžu i izmerite 190 ml, koliko je potrebno za kolače.

Prosejte oba brašno sa praškom za pecivo, pa ga pomešajte sa šećerom i rendanom koricom limuna. 

Umešati natopljene čia semenke, ulje i sok od pomorandže i dobro sjediniti sa brašnom da dobijete ujednačenu smesu.

A sad dodati maline i izmešati ih onoliko koliko baš mora da bi se sjedinile sa smesom.

Smesu ubaciti u kalup. Poravnati malo po vrhu.

Peći dok vam čačkalica ne potvrdi da je testo pečeno. Trebaće oko pola sata za mini kuglofe, a meni je trebalo 45 minuta za kuglof.

Kuglof po vađenju iz rerne ostaviti u kalupu par minuta, pa ga izvrnuti na rešetku da se ohladi.

Posuti prah šećerom.






No comments:

Post a Comment