Wednesday, June 3, 2020

šitake i bok choy gratinirani bademom


Kad dobijam komplimente, jezički čistunac iz mene ima da se pritrpi i još insistiram da se raduje sa mnom (!!) na: Mama ovo je predobro... 
Sjajna večera spremljena dok sam odslušala nekoliko pesama - tri struka kineske blitve ( koju ne mogu a da ne kupim kad god svratimo 'kod Kineza' po tofu) bok choy-a, malo pečurkica i bademi, koji podižu ukus u nebesa. U predobro.



Wok obožavamo, to se vidi po sadržaju bloga. Ni ne znam koliko sam wok tiganja potrošila svih ovih godina. I ne mogu da odolim nijednom koji mi se nađe na putu - pa se sad ni ne upućujem u prodavnice sa posuđem. I sa poslednje ekskurzije na koju sam vodila đake, ja sam iz outleta dovukla wok i još ponešto za kuhinju... ma nije me bilo briga ko će šta misliti - krpica ima svugde, a tako dobrog posuđa bogami nema.

A ovo sada je još i nadgradnja jela iz woka. Kad sve u woku završiš - zgusneš jelo, onda ga još pospeš mlevenim bademom, pomešanim sa karamelizovanim lukom, pa zapečeš u rerni. Pa neka neko kaže da kuvanje nije umetnost.



Potrebni sastojci:

  • oko pola kilograma bok choy - imala sam tri stabljike, ne mnogo velike
  • ulje od semenki grožđa ili neko drugo koje podnosi visoke temperature
  • dva luka, sitno iseckana
  • 3 čena belog luka ili pola glavice mladog belog luka, sitno iseckane
  • šolja sirovog badema, malo preprženog, pa ugrubo samlevenog
  • 400 g šitake pečurki, opranih, prosušenih i isečenih na rezance ( e sad - ja sam danas imala 200 g šitake pečuraka, pa sam dodala 200 g bukovača)
  • četvrt šolje nekog šerija ili domaćeg likera od višanja, pošto sam to imala
  • 2 šolje povrtne supe
  • 2 kašikice nekog ljutog sosa
  • 2 kašike gustina
  • soli i bibera po ukusu



Rernu podgrejati na 175°C.

Bok choy oprati, prosušiti i iseći na željenu veličinu.

U velikom tiganju, idealno woku - zagrejati ulje na osrednjoj vatri, dodati luk i beli luk i, uz često mešanje, dinstati dok se luk ne karamelizuje. Polovinu ove smeše luka izliti u neku činijicu i ostaviti za kasnije.




Dodati u onaj preostali karamelizovani luk u woku, mlevene bademe. Pirjati dok bademi ne zazlate. Uživati u mirisu pečenog badema i luka zajedno - koji je savršen. Izvaditi u posebnu činiju i ostaviti za kasnije.

Onu prvu smesu luka, koju ste ostavili sa strane, sad vratite u tiganj. ( ili uzmite drugi tiganj.) Pojačajte vatru na najjače i uspite pečurke. Uz često mešanje, pirjajte dok ne dobiju finu karamel boju. Trebaće sigurno desetak minuta. Očekivano je da se malo lepe na dno tiganja.

Usuti šeri i brzo strugati smesu, ravnom varjačom, da se ne zalepi na dno tiganja. Kad preostane tek malo šerija na dnu, dodati bok choy, smanjiti vatru i dinstati dok ne omekša.



Izmešati povrtnu supu sa ljutim sosom i gustinom. Tu smesu usuti u povrće koje se krčka, pojačati vatru, da baci ključ i odmah smanjiti vatru na najmanje. Pirjati ovako do deset minuta. Posoliti, pobiberiti po ukusu.

Presuti ovu smesu u vatrostalnu zdelu. Posuti odgore onim pirjanim bademima sa lukom. Ubaciti u rernu i peći dvadesetak minuta.




Smesu pustiti da se malo prohladi pre serviranja. Mi smo jeli sa meko kuvanom rižom - jer smo tako danas bile raspoložene, ali shvatate sigurno da može svašta drugo da bude prilog - možete ovo jesti u slast sa dobrim hlebom, sa kus kusom, pireom... Ili ' bez išta' - bademi su sasvim dovoljni, kao u nekom kolaču.



 

 


 






No comments:

Post a Comment