Sunday, September 13, 2020

rižoto sa radičem, bukovačama i orasima


Druga polovina onog jednog radiča koji je, kao poklon, došao u našu kuhinju tokom ovog leta, završila je u rižotu. Volim radič, ali ga ne kupujem, jer moja mala milica izgleda ne voli ljubičastu hranu - ni patlidžan, ni radič, ni borovnice, ni kupine, a čak ni crveni kupus... A sama da ga jedem i pripremam samo za sebe - pa može ovako ponekad...

 

Zapravo je živa šteta što ga ne spremam češće, jer njegov gorkasti ukus baš volim, iako nisam ljubitelj gorkog - nikako nisam. 


Ovaj je rižoto divan - veoma volim meku arborio rižu kad se raskuva, pomekani i zasladi. A kad joj se dodaju pečurke i radić i sasvim malo hrskavih oraha, eh... Divno, divno jelo.





Na blogu možete pronaći još samo tri recepta sa radičem - ali svaki je za veću hvalu od prethodnog - ne zna se koji je bolji. Napravite ih, pa ocenite sami da li vam se više sviđa salata od radiča i šargarepe sa nekatrinom, pasta sa radičem, lukom i orasima ili dekadentna salata sa radičem i grilovanim tofuom.






Podrum mi je pun kulinarskih časopisa, koje mi je žao da bacim. Ne listam ih više, a sve mislim hoću ipak jednom ponovo. Trpezarija je puna kuvara koje sam godinama kupovala. Disk na kompu se puši koliko je zarpan kuvarima koje skidam sa neta - broja im ne znam... samo ih delim na one koje vredi ponovo čitati i one koje sam pogledala. A te pogledane, koje nemam nameru ponovo da čitam, ne brišem. Na blog sam posložila tri grupe blogera koje pratim...veganske, strane, naše... Horder kuvara - papirnih, virtualnih, svejedno, eto šta sam. 


Ako uopšte imam snage za žal za nečim sada, žao mi je što nam standard nije takav da uživamo u stranim časopisima o kulinarstvu i uređenju doma... Ono, da ih ima na svim trafikama, pa da imam para da mi nije važno hoću li ih kupiti pa švićnuti, pa da kupim neki lep i odem na neki splav i listam u miru uz kafu... 



Oguglala sam na žaljenja za nekim lepšim vremenima kojima se kao nadamo, i ova žal je uminula. A ima i za nas u ovih getima od država nešto lepo -  evo recimo, divan časopis delicious. izlazi od 2003. godine, svakog meseca ( kako drugačije), a od 2008. ima i online varijantu sa prekrasnim receptima koje nesebično objavljuje na svom sajtu - ne možeš postići da ih sve pregledaš. A postoji i verzija koja izlazi u Australiji - nešto drugačija... oh... Ovaj sam recept kod njih našla.



Potrebni sastojci:
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 200 g bukovača, ne previše sitno iseckanih
  • 30 g hladnog sojinog putera
  • 1 crveni luk, na sitno isečen
  • 2 čena belog luka, sitno iseckana
  • 6 listova sveže žalfije, ugrubo iscepkanih
  • 200 g riže za rižoto
  • 125 ml vina
  • 0,75 l supe od povrća, vruće
  • pola glavice radiča
  • 50 g parmezana (veganske zamene)
  • 50 g preprženih, pa iseckanih oraha

Zagrejati ulje u ovećem tiganju, najbolje u WOKu, pa na osrednje jakoj vatri prepržiti bukovače stir-fry tehnikom, dok ne zazlate. Izvaditi iz tiganja, širokom rupičastom kašikom i staviti sa strane.







Smanjiti vatru i dodati sojin puter u tiganj. Ispržiti luk, beli luk i žalfiju. 


Mešati 6 do 8 minuta, dok luk ne postane staklast. Usuti rižu i mešati je dok se sva zrna ne oblože masnoćom.


Usuti sad vino i mešati dok se vino ne ukuva.


Sipati taman toliko bujona da prekrije rižu i kuvati polagano. Svakih dvadesetak minuta dodavati bujon i sve vreme mešati, dok riža ne bude skuvana al dente.





Umešati sad one pržene pečurke i radič. 


Posoliti i pobiberiti i dodati preostali puter, sojin. Poklopiti na 5 minuta.
Umešati veganski parmezan i  orahe i poslužiti (se).










1 comment:

  1. Super! Ja volim gorkaste ukuse i u jelima i u piću :-) Pravi recept za mene!

    ReplyDelete