Sunday, June 27, 2021

mikado torta iz Patinog kuvara

 


Merkam ovu tortu još otkad su je Maja i Mimi pravile i čekam neku priliku da obradujem nekoga ko voli kolače sa kafom. Ovi dana smo slavili prvi rođendan moje prve unuke Angeline i došla mi je, posle puno vremena i moja srednja milica - pa je prilika bila odlična. Lina je još mala da bi jela tortu, ali smo se mi sladile i u njeno ime. Ivoni se posebno svidela, pa evo recepta, da je napravi nekad i sama, tamo daleko gde je malopre ponovo sletela, da živi nekim svojim, nadam se srećnijim životom od onog koji je ovde mogla imati.



Torta ima ukus kafe, i taman je odmereno kremasto mekana za ovo toplo vreme. U krem sam umešala malo više putera, pa je malo mekši - što nije pomoglo na ovim tropskim temperaturama, ali nije puno ni smetalo. Ako se budete držali recepta, dobićete klasičan krem za tortu, samo divnog kafenog ukusa. Stavila sam krem nes kafu, jer tu volim, a vi možete koju hoćete.



Volim da pravim torte i obožavam da ih jedem, ali... ne umem da ih ukrasim tako da budu reprezentativne na svečanostima. Tako je moja torta bila za naše kućno slavlje, na sam dan rodjendana.

Tortu sam pravila sa lešnicima, jer sam njih imala. Originalni recept je sa orasima. Uvek prepržim lešnike pre stavljanja u slatkiše - tako više volim.



Upotrebljeni sastojci:

Kore:

  • 8 jaja
  • 200 g šećera u prahu
  • 220 g mlevenih lešnika ili oraha
  • 1 kašika mlevene kafe
Fil:
  • 300 g šećera u prahu
  • 3 kašike jake, kuvane kafe
  • 250 g putera
  • 3 žumanceta

Za koru pripremiti kalup za tortu sa pokretnim ivicama prečnika 25 - 26 cm. Obložiti mu dno papirom za pečenje. Uključiti rernu da se greje na 180°C.

U jednoj posudi miksati žumanca sa šećerom u prahu dok ne posvetle i ne postanu penasta. U umućena žumanca dodati mlevene lešnike (ili orahe) i kafu, pa još malo miksati. Na kraju dodati ulupan sneg od belanaca. Nežno ga umešati u masu sa žumancima i orasima. Mešati kratko, kašikom ili varjačom, da se sastojci povežu.



Masu sipati u pripremljeni kalup za tortu i peći u zagrejanoj rerni oko 30 minuta. Proveriti čačkalicom pred kraj pečenja da li je gotovo.



Gotovu koru ostaviti da se ohladi, pa ju nežno preseći horizontalno, da dobijete dve kore.

Za fil u jednoj posudi dobro umutiti puter sa žumancima. U manjoj šerpici šećer izmešati sa jakom, kuvanom kafom i grejati uz mešanje dok se šećer ne istopi. Ovaj kafeni sirup sipati u umućeni puter i masu sjediniti mikesrom. Puter će se istopiti, ali to nema veze. Tokom hlađenja fil povremeno izmiksati. Kad se skroz ohladi, izmiksati još jednom.

Polovinu fila naneti na donju koru. Poklopiti gornjom korom, pa ostatkom fila premazati tortu spolja. Ukrasiti po želji.









No comments:

Post a Comment