Thursday, January 6, 2022

purilj zapečen u rerni



Nisam čula za purilj do ovog recepta. Sestra od muža moje najstarije ćerke mi ga je predstavila, dok smo se igrale sa mojom unukom, a njenom bratičinom. Sa takvim je žarom opisala jelo koje joj je baka pravila, da sam morala da ga napravim čim pre.

Purilj je starinski naziv za praziluk, pa pretpostavljam da je po tome baka moga zeta i zvala ovo jelo.




 Purilj se tradicionalno pravi sa mlevenim mesom, ali sam ga ja napravila u vegan, tj. posnoj veziji, sa sojinim pahuljicama. I nisam odolela a da mu ne dodam patlidžan odgore. Recept koji mi je ispričan je bez patlidžana, pa ako ga ne volite, nemojte ga staviti.




Upotrebljeni sastojci:

  • šolja sojinih ljuspica
  • tri struka praziluka - samo beli delovi
  • jedan luk
  • par čenova belog luka - po ukusu, a može i bez toga
  • pola patlidžana
  • so, biber, peršunov list, suvi začin po ukusu
  • kašikica aleve dimljene paprike
  • oko 300 g paradajza iseckanog na kockice - svežeg ili iz konzerve.






Sojine ljuspice prelijte vrelom vodom i začinite po ukusu i ostavite da odstoji da ljuspice upiju aromu. Možete malo jače začiniti, jer će se ovi začini preneti i na ostale sastojke.

Prodinstajte sitno iseckanu glavicu luka, pa dodajte sojine ljuspice i dinstajte dok se one ne skuvaju sasvim.

Za to vreme, operite dobro praziluk. Isecite ga na dužinu vatrostalne zdele. Ja sam koristila malu zdelu - ovo je bio ručak za dve osobe. Zatim ga isecite po dužini na tanje stabljike. Ovo jelo mora da je još dekorativnije ako se koristi mladi praziluk, čije su stavljike uže.

Praziluk na kratko skuvajte u vreloj vodi.

Blago premažite uljem dno vatrostalne posude.

Poređajte polovinu skuvanog praziluka.

Preko toga prespite prodinstane sojine ljuspice sa lukom.

Poređajte odgore drugu polovinu praziluka.

Prespite odgore pola paradajza i pravilno raporedite.

Isecite patlidžan na ploške. Možete ga posolite, pa iscediti vodu, ako želite. Ja nisam. Meni gorčina patlidžana prija.

Poređajte kolutove patlidžana odgore, prelijte ostatak seckanog paradajza i ukrasite peršunom ili nekim drugim začinskim biljem.

Pecite oko 40 minuta na 180°C, prvo prekriveno folijom, a zatim otkriveno.












No comments:

Post a Comment