Thursday, January 13, 2022

vegan jevrejski kolač od jabuka i bundeve

 


Ovo je divan kolač. Pravila sam ga samo sa jabukama u neposnoj verziji, a ovo je posno. Mojoj se deci baš svideo.



Recept i priču o tome kako sam na ovaj recept naišla možete naći na mom blogu, pod nazivom: jevrejski kolač od jabuka. Objavila sma ga pre 6 godina. Ovo je omiljeni recept fenomenalne foodblogerke - recept njene mame. Jednostavan, starinski recept za pitu sa jabukama, koji je naprosto savršen.

Ovog puta sam u, ovaj savršeni kolač, stavila i bundevu. Smanjila sam količinu jabuka na pola i umesto njih stavila bundevu isečenu na kockice.

Kolač sam i veganizovala - umesto jaja, upotrebila sam čia semenke potopljene u vodi, a umesto mleka, sojino mleko. I uopšte nisam koristila ulje.

Od svih divnih slavkih kolača, koji su bili kod moje ćerke na slavi prošle godine - ovaj se prvi pojeo - samo da vam kažem.







Potrebno je:


  • 3 jabuke i isto toliko sečene bundeve
  • kašika cimeta
  • 5 kašika šećera

  • 2 3/4 šolje brašna
  • 1 kašika praška za pecivo
  • 1 kašikice sitne soli
  • šolja biljnog ulja ( ovo možete izostaviti ) umesto ulja sma stavila toliko sojinog mleka
  • 2 šolje šećera - lepši se ukus dobije ako se koristi neki tamniji šećer, ali ne mora
  • 1/4 šolje soka od pomorandže
  • 2 i po kašikice ekstrakta vanile
  • 3 vegan jajeta od čia semenki (4 kašike čia semenki se preliju sa 10 kašika tople vode na petnaestak minuta)




Rerna se zagreje na 180°C.

Naulji se  kalup. Koristila sam kalup sa rupom u sredini. može i običan kalup za tortu.

Jabuke oljuštiti. I jabuke i bundevu iseći na kockice od po pola cm, i posuti mešavinom cimeta i šećera.

Pomešati prosejano brašno, prašak za pecivo i so.
Pomešati u drugoj zdeli ulje, sok od pomorandže, šećer, ekstrakt vanile i vegan jaja.





Dobro promešati suve i vlažne sastojke, pa u kalup sipati pola te mešavine.
Preko toga staviti polovinu jabuka i bundeva, sa sokom koji su ispustile.
Preko jabuka i bundeva usuti preostalu mešavinu sa brašnom, pa preko toga ostatak jabuka i bundeva.




Peći sat, sat i po, dok čačkalica ne ustvrdi da je gotovo.
















No comments:

Post a Comment