Sunday, April 24, 2022

hrskavi aromatični krompir sa kukuruznim pahuljicama



Volite li krompir zapečen u rerni? Mi ga volimo u svakojakim oblicima - sa lukom, bez luka, sa začinskim biljem ili bez. A otkrile smo danas i ovaj način, koji je odličan, pa ga zato i delim. Izmljackasmo se danas baš dobro. Ovo nam je, uz salatu bio ceo ručak. Kad budete pročitali sastojke, shvatićete zašto je ovo krasan obrok. 

Učiniće vam se, možda, da je spisak sastojaka poduži. Prilagođen je veganskom načinu ishrane - ima u njemu akvafabe i vegan parmesana, što su uobičajene namirnice u  našem špajzu. Vredi se pomučiti i nabaviti ih, samo da vam kažem.



Sličan način pripreme krompira uobičajen je ponegde u Americi, kao obavezno jelo na daćama. Zovu ga funeral potatoes i, naravno, nije oubičajen u vegan izvedbi. Kažu da su ga smislili Mormoni, kojima je tradicionalni side dish na trpezi za Dan zahvalnosti. 

U osnovi je uvek isto - krompir, luk, krem supa i sir, a odgore ide hrskavi korn fleks... i sve se zapeče u rerni. 

Pa sad, evo je i jedna posna varijanta. Ovo je prvi put da sam ga pravila, ali nam se baš svidelo, pa ćemo ovo jelo istraživati i dalje.






 


  • 1 crveni i tri crna luka
  • 5-6 čenova belog luka
  • 10tak osrednje velikih krompira
  • par kašika ulja
  • 1 šolja sojinog mleka
  • 1 vegan kocka za supu
  • pola šolje akvafabe
  • 1/2 šolje vegan parmezana( napravljenog od indijskog oraha i nutritivnog kvasca)
  • šaka oraha
  • 1/2 šolje skuvane leblebije
  • 2 kašike nekog brašna - svejedno kog
  • 2 kašikice soli
  • 1 kašikica domljene paprike
  • 1 kašika suvog peršuna
  • 1/4 kašikice bibera
  • 1/2 kašikice kurkume, a mislim da mi se omakla ruka pa sam stavila i malo više




Krembl od kukuruznih pahuljica:

  • 1 šolja kukuruznih pahuljica Slavuj
  • 2 kašike svežeg seckanog ruzmarina - a možete i drugo začinsko bilje koristiti
  • 3 čena belog luka
  • soli i bibera, po pola do celu kašikicu - koliko volite
Ako imate veći korn fleks, nije loše malo ga izblendati, da komadići budu sitniji. Ove Slavuj kukuruzne pahuljice, koje sam koristila, su veoma suptilne, tako da im miksanje nije potrebno. Idealne su za ovo jelo.

Tako sam samo iseckala sveži rizmarin sa belim lukom, posolila ga i pobiberila, pa pomešala sa pahuljicama iz kesice, takvim kakve su.

Ovo se dodaje na kraju, da bi pečeni krompir imao finu hrskavu koricu.







A pre toga ima malo posla oko luka i krompira.

Luk sam naseckala na tanke polumesece, pa sam ga dinstala na malo maslinovog ulja. Pred kraj dinstanja sa dodala i iseckani beli luk.

Krompir sam iseckala na baš tanko.
Mrzelo me da ga ređam u zdelu pravilno, pa sam ga samo istresla. Naravno, da bi bolje izgledalo da sam ga onako super hiper uredno poređala... samo ne verujem da bi ukus bio bitno drugačiji, a danas mi je ukus bio daleko važniji...

U mali blender sam stavila sve sastojke osim onih koji se mešaju sa korn fleksom tj. kukuruznim pahuljicama. Dakle: akvafabu, sojino mleko, suvi peršun, vegan parmezan, orahe, kukrumu, biber, alevu papriku, so, kocku za supu, brašno.... 

Ovo sam smiksala, pa pomešala sa dinstanim lukom.
Probajte ovu smesu - super je ukusno. 

Ubacila sam sve to u seckani krompir. Promešala, probala sa uredim krompir, pa odustala... i sve stavila u rernu na 220 °C. 

Prvo se peklo dobrih pola sata pokriveno, pa sam skinula poklopac i pekla još desetak minuta.




Pa sam izvadila iz rerne i posula onim miksom kukuruznih pahuljica, pa sam pekla još oko četvrt sata.

Kad se izvadi iz rerne, ko izrdži, neka ostavi da se desatak minuta prohladi...

Odličan prilog za svečanu trpezu, ili ručak običnim danima, uz neku finu salaticu.






Ideju sam dobila ovde, samo sam je malo razradila i prema našim afinitetima i prema trenutno dostupnim sastojcima.






No comments:

Post a Comment