Tuesday, January 3, 2023

posna proja sa tikvicama i krompirom


Još jedan recept sa palentom koji nam se baš svideo i sigurno ćemo ga često praviti. Palenta sa tikvicama i krompirom - sastojcima koji su nam nekako uvek pri ruci i volimo ih, a ne budu uobičajena kombinacij, ne znam zašto. Super jednostavna priprema još je jedan argument da se ovo češće nađe na trpezi, kao prilog uz nešto složenije ili kao super ukusni doručak.




Jedan od recepata sa največim brojem pregleda na blogu je recept za posne projice sa tikvicama. Ovaj mu je sličan, samo smesu nisam pekla u obliku projica, nego u tepsiji. 




 Sastojci:

  • 300 g narendanih tikvica
  • 300 g narendanog krompira
  • 150 g belog brašna
  • 90 g palente
  • prašak za pecivo
  • so i dosta bibera
  • kašikica čia semenki prelivena sa malo vrele vode
  • oko 50 ml ulja, a može i više ako volite masnije
  • kašike dve ulja još, da se proja premaže uljem pred kraj pečenja
  • kisele vode toliko da se zamesi testo - meni je trebalo oko 2 dl.






Ovu sam proju pekla u najvećoj vatrostalnoj zdeli. Ima smese toliko da će biti vrlo tanka u plehu za rernu.

Pleh se poulji i pobrašnjavi, preostalo ulje se ulije u smesu.

Tikcice i krompir nisam nešto puno cedila - sve mislim u toj vodi ipak ima nutritivnih sastojaka koje vredi ne baciti. A svakako se voda doliva u smesu.
Procedili su se tek toliko koliko mi je vremena trebalo da izmerim ostale sastojke.

Jako je kalo napraviti ovo jelo - svi se sastojci zbućkaju u jednoj posudi i izliju u tepsiju koju ste pripremili za pečenje. 





Pekla sam na 200 °C oko pola sata, prvo na dnu rerne ( jer su se na sredini pekli izvrsni posni mafini sa bundevom), pa sam proju pred kraz izvadila, premazala sa malo ulja i stavila pod gornji grejač desetak minuta da zazlati.






Nekada, dok je meso bilo redovan sastojak naše ishrane, voleli smo pitu sa mesom, za koju je moja mama dobila recept od doktorice sa kojom je radila, koju sam među prvima i objavila na blogu. Moja se malena milica danas setila te pite, kaže ova joj sliči.




No comments:

Post a Comment