posni bezglutenski mafini od besan brašna



Evo jednog zanimljivog recepta. I zdravog - makar za gluten i kukuruz osetljive stomake - nije baš neka kombinacije za one kojima je proja hrana za dušu, zar ne? E pa, da vam kažem, našla sam poprilično dobru zamenu za projice i sad je delim sa vama. U ovim mafinčićima ima i puno skrivenog povrća - opet zdravo. Zdravo dobru Novu godinu želimo svima... i sebi i drugima, ovim besnim receptima od besan brašna: besnim omletom, idealnim za posle besane noći, ili... divnim posnim kuglofčićima sa mača čajem... ili farinatom - caricom italijanskih pogača. (Za sada ovoliko, a idemo dalje, jer leblebija je osvojila police ovog špajza zanavek.)  







  • 3 šolje kojekakvog povrća - koprive, spanaća, brokolija, paprike, tikvica, pečuraka... sitno iseckanog
  • 1/2 šolje zelenog mladog luka ili praziluka
  • 2 kašike maslinovog ulja, plus koliko treba da se podmažu kalupi
  • 2 šolje brašna od leblebije, nauta - ono što se zove još i besan brašno
  • 2 kašike čia semena, prethodno potopljenog pola sata u malo vrele vode
  • 1/4 šolje jestivog kvasca
  • 1 kašikica praška za pecivo
  • 1 kašikica soli
  • 1/2 kašikice bibera
  • kašika semena koprive
  • kašika suvog peršunovog lista... ili svežeg
  • suncokretovo seme za posipanje






Rernu podgrejati na 190°C.

Prosejati besan brašno sa jestivim kvascem, praškom za pecivo, solju, biberom, pa u to uliti dve i po šolje vode. Dobro promešati, pa ostaviti sa strane dok ne pripremite povrće.




Dobro zagrejati maslinovo ulje na osrednje jakoj vatri, pa u njemu pržiti povrće dok ne porumeni i počne polako da pogoreva na krajevima. Dodati sad u tiganj i mladi luk. Ako koristite praziluk, njega dodajte odmah sa povrćem. 

Veoma je važno jako dobro propržiti povrće, do granice da zagori, kad bude skoro karamelizovano. Tako mafini postaju posebno ukusni. Začiniti povrće i skloniti sa vatre.






Podmazati kalupe za mafine, pa u svaki staviti istu količinu prženog povrća, pa preko njih sipati po četvrtinu šolje umućenog testa. Pažljivo promešati svaki mafin, da povrće ne bi ostalo samo na dnu.

Odgore obilno posuti suncokretovim semenkama.

Peći dok ne porumene. U zavisnosti od rerne, trebaće oko pola sata. Proveriti čačkalicom jesu li pečene i u sredini. Po vađenju iz rerne ostaviti ih u kalupima da se dobro prohlade, pa ih tek tada vaditi.






Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...