Wednesday, February 9, 2022

heljdoproja sa tofuom

Heljda u zrnu je za mene otkriće decenije. Koristila sam heljdino brašno, nije da nisam. Da sam baš obožavala ukus, ne mogu da kažem. Preoštar mi je nekako. Ali, heljda u zrnu je nešto sasvim drugo...sasvim deseto u stvari. Divno nežna. Meka, lako svarljiva... ma nešto baš skroz posebno.





Heljdu u zrnu sam stavljala prvo u ove odlične posne mafine. Veoma su ukusni - pravila sam ih nekoliko puta za redom. Jedino me mučilo pranje blendera. Znate ono kad ostane u blenderu smesa pa se mučite da je izvadite svu. a niste od onih što bi ladno švićnuli ono što se nahvatalo po dnu, mežiu nožićima.

Rešenje jeste da imate blender kome se odvrće dno. Super stvar. Samo, taj je pao i razbio se... i tako, baš bzvz opet sam tu gde sam -  mučim se sa dugačkim kašikama i lopaticama...

Ovaj recept koji sada delim ima za to super rešenje. U njega ide skoro pola litre vode. Polovinu vode sipate odmah sa heljdom i ostalim sastojcima, a drugu polovinu u skoro prazan blender. Pustite da zavrti i voila! - nema muka više nikakvih, čak ni sa pranjem blendera. Ko kaže da dobro ne može biti i još bolje?




Upotrebljeni sastojci:


  • 150 g tostirane heljde u zrnu
  • 3 kašike kukuruznog brašna
  • 75 g mlevenog susama
  • 4,5 dl vode 
  • 2 kašike čia semenki potopljenih u 4 kašike tople vode 
  • kašika psilijuma 
  • dve pečene paprike
  • 200 g tofua
  • 5 kašika maslinovog ulja 
  • susama za posipanje
  • prašak za pecivo
  • kašikica soli
  • kašikica kurkume
  • kašika mlevene alfaalfe - opciono

 


 

Heljdu potopite preko noći. Procedite i properite.

U blender stavite heljdu, potpoljenu čiu, polovinu vode, kukuruzno brašno, mleveni susam, pečenu papriku, maslinovo ulje, prašak za pecivo, kurkumu i so. 

To dobro sameljete.





Izlijete samlevenu smesu iz blendera u činiju. Dospete preostalu vodu u blender i pustite da se okreće dok voda ne spere sve preostale sastojke sa zidova. Onda i to prespete u onu istu činiju.




U smesu umešate kašiku psilijuma i alfaalfu ako imate.

Tofu i onu jednu pečenu papriku isečene ta parčiće - ne presitno. Ovog puta sam imala tofu sa bosiljkom. Naravno da može i običan.



Tofu i parčiće paprike umešati na kraju.


Ova količina je bila taman za jedan silikonski kalup 20 cm x 20 cm i 12 mafina - šest običnih i šest srcolikih. Nauljila sam kalupe pre nego što sam sipala smesu.

Posula sam susamom odgore.



 

Gurnete sve sad u nezagrejanu rernu i uključite je na 200 °C. pečete petnaestak minuta od kad se rerna skroz zagreje.

 









No comments:

Post a Comment