Sunday, May 16, 2021

posebno fina vegan spanakopita

 


Još jedna posna pita na blogu - ma da imam vremena još sto i jednu bih stavila.

Mi obožavamo pite i ovu sam napravila na brzinu za jednu večeru. Ispala je zaista odlično - malo pečenih lešnika među korama i malo nane, origana i rendane korice limuna u nadev - i imate sasvim drugačiju pitu, zar ne?




Imam posebnu stranicu na blogu na koju ređam samo pite - zove se: rétesek - pite, pite i još pita. Prva reč je jedna od najukusnijih reči mog detinjstva - mađarski naziv za pitu - kakvu hoćeš. A ukusi detinjstva se ne zaboravljaju, a izgleda što si stariji, sve više i nedostaju.

Tamo ćete naći svakakvih pita. Od svih, tri liče na ovu koju sada objavljujem, a opet nisu ni nalik:

- posna pita od blitve i tofua , sa crvenim i belim lukom i alevom paprikom

- posna pita sa koprivom, sasvim obična sa malo suncokreta i peršunom

- veganska pita sa spanaćem - spanakopita, sa mirođijom, mladiim lukom i prazilukom





Potrebni sastojci:

  • 2-3 kašike maslinovog ulja
  • 1 luk
  • 100 g prčenih lešnika (može i pinjola ako imate)
  • 5- 6 čenova belog luka
  • 250 g - pakovanje smrznutog spanaća ( naravno da može i svežeg)
  • 200 g tofua
  • 40 g prezli
  • rendana korica jednog limuna - ili puna kašikica sušene korice limuna
  • 1 kašikica rendanog muškatnog oraščića
  • 1 kašikica suvog origana
  • dve šake svežih litova nane - imala sam baš svežu nanu, ali mislim da bi i suva bila skroz ok - naravno manje suve treba
  • soli po ukusu - oko puna kašikica
  • pola kašikice bibera
  • pola pakovanja kora za pitu
  • ulje za podmazivanje kora




Iseckajte luk na sitno i izdinstajte ga a par kašika maslinovog ulja.

Prepecite 100 g lešnika na suvom tiganju (drugom). Kad se prohlade, isecite ih - ne posebno sitno.

U dinstani luk dodajte pet iseckanih čenova belog luka i spanać. Ako imate sveži spanać - dodajte ga šaku po šaku i mešajte. Ja sam stavila otopljeni smrznuti.

Dinstala sam dok se vodica od spanaća nije do pola ukuvala. Za to vreme sam isekla 200 g tofua na sitne kockice, pa sam i njih dodala da se blago skuvaju.

Dodala sam punu kašikicu suve rendane korice limuna, dve šake svežih listova nane, ugrubo isečenih, kašikicu suvog origana i kašikicu rendanog muškatnog oraščića. Zatim još 40 g prezli da se sve stegne. Začinila sam po ukusu - dodala sam kašikicu soli i oko pola kašikice sveže mlevenog bibera. 

Kore se ređaju po tri. Prva i druga se premažu mešavinom ulja i pospu prečenim lešnicima, a preko treće se pospe fil. Možete ga sipati po celoj kori ili samo sa jedne strane - kako vam volja.

Uviti u savijaču. Peći na 200 °C oko pola sata, pa proveriti. Izvaditi ili dopeći malo - već zavisi od rerne.

 



Recept sam pronašla ovde.









No comments:

Post a Comment