Saturday, January 22, 2022

čorba od pečene bundeve


Napravila sam čorbicu koju je moja unuka jela u slast, a i ćerki - onoj sa najizbirljivijim ukusom ( moram da naglasim). To je ovaj čorbuljak nominovalo za objavljivanje. Em ću podeliti ono što nam se svidelo, em ću zapamtiti recept, ako se kroz nekoliko meseci budu setile da traže da im ga ponovo spremim...







Imate li običaj da ispečete celu bundevu, pa da zamrznete deo za kasnije? Meni se pokazalo to kao vrlo praktičan trik. lakše mi je da je prvo ispečem, nego da je seckam na kockice, a i ukus je intenzivniji ovako. Spakujem porcije od 450 g pečene bundeve, jer je to potrebno za jednu meru mafina od bundeve sa brusnicama koje moja deca obožavaju. Pa onda mogu da ih upotrebim i u nekim drugim jelima, poput ovog čorbuljka.







- Šta vam se jede? 
- Ne znamo.
- To ne još uvek nisam naučila da napravim...
To je jedna situacija.

- Mama šta to miriše tako lepo?
- Spremila sam čorbu sa brokolijem, rižoto i kuglof sa grožđicama...
- Kome? Ne jede mi se brokoli, Lidija ne jede šećer od prošle nedelje... i znaš da ne volim grožđice...
Druga situacija... i more sličnih varijacija na temu..

Trebalo mi je neko vreme da ih naviknem da pronađu recept, pošalju ga ( živeo 21. vek!!!) i kažu za kad će biti željni to da pojedu. 

Tako me, moja velika milica, neki dan, zamolila da im napravim nekoliko čorbica, od kojih je jedna po ovom receptu. Volim kad mi tako odrede šta bi voleli da pojedu. Znaju oni da neću uraditi baš sve kako piše u receptu... a opet, znaju da neću ni previše odstupiti od njihovih želja. 






Šta sam stavila u ovaj čorbuljak?

  • jedan praziluk 
  • čen dva belog luka
  • 1/2 celera
  • 2 krompira
  • 2 šargarepe
  • 450 pečene mlevene bundeve
  • punu kašiku sojinog mleka
  • kašikica karija
  • kašikica senfa
  • kašikica alfaalfa - lucerke u prahu
  • kašika suvog peršuna
  • soli i bibera po ukusu
  • kašiku dve maslinovog ulja

  • malo preprženog belog luka i golice za ukras i dodatnu aromu
  • kašikica dve vegan pavlake za ukras




Povrće isečete - praziluk na kolutove, šargarepu na kolutiće, krompir na kriške - ne morate seckati na posebno sitno - svakako ćete sve posle samleti.

Luk i beli kratko popržite na malo ulja. Ubacite povrće. Naspete vode tek da prekrije povrće. lako ćete dodati, ako vam bude pregusto.

Ubacite sve sastojke i krčkate dok se povrće ne skuva.




Kad je povrće skuvano, ulijem još kašiku dve maslinovog ulja, jer volim taj ukus.

Štapasti mikser sad stupa na scenu. Pazite da ga ne pregorite. ja sam nekoliko već spalila u želji da što pre izmiksam mirisnu mešavilnu u loncu. Ovaj najobičniji kineski još uvek preživljava sva moja nestrpljenja.




Iseckajte par čenova belog luka i sa njim prepžite šaku bundevinih semenki. Videćete, taj final touch stvarno podiže ovu, već prekrasnu čorbicu.








Jele smo je sa posnom projom sa polbom - mojoj se unuci mnogo svidelo. A ima li od toga išta važnije?



No comments:

Post a Comment