Saturday, January 22, 2022

vegan kolač sa borovnicama

 


Moja unuka voli ovakve kolače. Ukusni su i poprilično zdraviji od mnogo čega, pa ih rado pravim. Uz to se i veoma lako spravljaju. 

U ovaj sam kolač stavila pahuljice i brašno od polbe i veoma sam zadovoljna ishodom. Izvorni recept koristi belo brašno i ovsene pahuljice, tako da je sasvim sigurno i tako super. Moj je kolač nešto tamniji, jer je polba tamnija, a i koristila sam tamni šećer. 








Ovakvi se kolači prave od onoga što obično imate u kuhinji - malo brašna, malo pahuljica, malo masnoće, malo voća. I ovog puta sam imala dve prezrele banane. Banane kupujem jer mi je najlakše da ih ponesem u školu za užinu. Ove je, u zdeli sa voćem, zatekao raspust, pa su imale vremena da sazreju taman da budu savršene za ovaj kolač.

Obično ovakav kolač napravim onako usput, dok sam zauzeta nekim drugim kulinarskim projektom - poput tri vege čorbe koje sam prekjuče pravila odjednom. Milina je kad imaš kome i kad znaš šta bi tačno želeli da im napraviš...

Recepata, za ovakve brzinske slatkiše, imam zapamćenih na pretek, pa sam samo izvukla ovaj, po kome sam ovaj divni kolač napravila. Banana bread nalik kolači se toliko lako prave - zaprljate jednu dve zdele i par kašika i gurnete ga u rernu. Skoro da se naprave sami od sebe.


Na blogu sam objavila podosta kolača sa prezrelim bananama -  banana bread recepti mogu se naći na netu u velikim količinama. To je zato što su fini, a i jako ih je lako napraviti. A i zdraviji su utoliko što u njih ne ide šećer, jer ih banana zasladi podosta. I u ovaj kolač ide samo trećina šolje šećera, a još sam stavila i onaj crni, pomalo lepljivi, mascovado. Možda je zdraviji, ko bi to znao, ima raznih mišljenja, ali jeste ukusniji.





Pobrojala sam posne kolače sa bananom koje sam objavila do sada. Pogledajte recepte, sva je prilika da neke prezrele banane u vašem špajzu čekaju da postanu neki super slatkiš. Kliknite na naziv kolača da biste videli recept.






Upotrebljeni sastojci:

  • 120 g polbinih pahuljica
  • 60 g polbinog brašna
  • 60 g belog brašna
  • 40 g mascovado tamnog šećera
  • jedna kesica praška za pecivo
  • ½ kašikice sode bikarbone
  • prastohvat soli
  • 2 velike prezrele banane
  • ¼ šolje sojinog mleka
  • ¼ šolje maslinovog ulja
  • 1 šolja smrznutih borovnica
  • 1 kašikica ekstrakta vanile
  • 1 kašikica cimeta




Rerna se podgreje na 175 °C pre nego što počnete da mućkate kolač. Podmažite pleh u kome ćete ga peći. Ja u poslednje vreme obožavam svoje pravougaone prehove sa klipsom - taman su za ovakve vekne. Dno obložim peki papirom, stranice namažem uljem.

Banane se izgnječe, ostali sastojci izmere.

Pomeša se brašno sa pahuljicama. Umešaju se prašak za pecivo i soda bikarbona, cimet i prstohvat soli.






U dobro izmešane brašnjave sastojke, umešaju se ulje, sojino mleko, ekstrakt vanile i banana.

Ovo se izmeša ručno - varjačom. Nemojte preterati sa mešanjem, nije cilj da se razvije gluten i da kolač postane lepljiv - ono što je super kod ovakvih kolača je njihova mrvičasta struktura.

I to je to - umešaju se samo još borovnice. Nežno se umešaju. E sad, ja sam se zaradila po kuhinji, pa kad sam zavitlala varjačom da umešam borovnice, samo sam shvatila da sam ih pošteno izmrvila. Prosto nemojte tako. Nije da sam mnogo pokvarila - dobila sam još samo tamniji kolač nego što je planirano. Nije nam zasmetalo.






Možete poređati neke borovnice i odgore, ako vam je volja. Ja nisam, kao što možete videti.

Gurnite u rernu i pecite oko 45 minuta, pa proverite šta vam kaže čačkalica.




Kad izvadite iz rerne, ostavite kolač još petnaestak minuta u plehu u kom se pekao, da se dopeče.













No comments:

Post a Comment