Sunday, January 16, 2022

riža sa kupusom i sojinim ljuspicama

 



Moja je baka imala običaj da pravi rižu sa kiselim kupusom. Nisam ni znala koliko mi je taj ukus ostao u sećanju dok nisam sinoć napravila ovo.

Nije kiseli kupus, ali je ukus veoma sličan. Slasno jelo sa svežim kupusom, rižom i sojinim ljuspicama - brzo se pravi, od namirnica koje sasvim sigurno imate u špajzu.




Za ovo jelo potrebne su obične namirnice, samo u pomalo neobičnoj kombinaciji. Mislim, ko sad može da kaže šta to znači neobična kombinacija?

Nekada davno baš, kad sam bila mala, sećam se da sam načula da se od kikirikija pravi puter i da nisam mogla da zamislim ukus. Da se to može jesti sa bananama, ma daj! KO bi u to poverovao? A sad nam je to toliko obično, zar ne?

Mešavina slatkog kupusa i sojinih ljuspica sa rižom i nije tako neobična, kad se tako pogleda. Samo je ne koristimo dovoljno često, što je živa šteta, jer je ovo super ukusno jelo, koje možemo napraviti jako lako.










Pisala sam u prošlom postu o tome da sam otkrila novi pirinač na našem tržištu - slavuj riža, tako je mi u kući zovemo, jer to piše na pakovanju - to je ime firme: Slavuj, baš lepo, jel'da? Prvo smo do njih kupili polbu, koju kuvamo svakodnevno. Ima neka čudna svojstva, makar na nama - vrlo je zasitna i nekako utoljuje vučju glad od koje patim u poslednje vreme. Eksperiment je u toku, obaveštavaću kako napreduje...

Kad sam htela da kupim još polbe, na sajtu naturhub.rs, na kojoj ga prodaju sam videla akciju za ovaj pirinač - i eto kako je stigao na našu trpezu.

A slavuj pirinač? On je izizetno slastan - Ksenija je odmah, dva dana za redom, brzinski pravila rižoto sa graškom i strašno nam se svidela. Okruglog je zrna i divno kremast, idealan za sva rižota ili ovakva, rižotu nalik jela, o kom sad pišem.






Nisam još stigla da ga isprobam u sutlijašu, ko bi stigao sve, ali sam sigurna da je izvrstan. Pisaću čim isprobam. Možda ćete vi to uraditi pre mene? Još uvek je akcija na sajtu naturehub za ovu rižu aktuelna, živa šteta da propustite. Molim vas, javite mi kako vam se svidelo.

Ali ovo sam skuvala i mljackale smo u slast - odlično a sasvim obično jelo. Sve više uživam u ovako običnim, a pomalo neobičnim kombinacijama namirnica.






Upotrebljeni sastojci:

  • 100 g pirinča
  • 2 luka
  • 3 čena belog luka
  • 2 lista lovora
  • par kašika maslinovog ulja
  • šolja sojinih pahuljica
  • 2 šargarepe
  • 200 g paradajz pelata
  • soli, bibera, ljute paprike, po ukusu
  • kašika dimljene aleve paprike
  • puna kašika peršunovog lista
  • pola glavice kupusa





Sojine ljuspice se potope u vrelu vodu sa kašikicom začinom od povrća.

Luk se isecka na sitno i preprži na malo ulja.

Šargarepa se narenda, pa se i ona doda u dinstani luk.

Ubaci se natopljena soja, prethodno proceđena.

U to se nalije paradajz pelat i svi začini.







Kupus se iseče na trake, pa se doda u sve to. Dinsta se desetak minuta, pa se u sve ubaci šolja pirinča.

Sve se kuva dok se pirinač ne skuva.













No comments:

Post a Comment