Saturday, September 17, 2022

čupavi vegan kolač sa grožđem

 


Ovaj je kolač pokupio mnogo hvala. Potpuno zaslužno - odličan je. Podloga od prhkog testa, sočno punjenje sa grožđem, a odgore hrskava kora od pahuljica. 

Nosila sam ga u školu i obe zbornice kojima pripadam, su se složile da sam iznašla dobar recept. A i ja sam bila poprilično zadovoljna dok sam ga mljackala. U više navrata...






Ovaj sam kolač pravila sa polbinim brašnom i polbinim pahuljicama. Naravno, ne morate za njega koristiti polbu, ali preporučujem, jer daje tako neku skroz neodoljivu punoću ukusa.

Kad budete odlučili da kupite polbu, možete probati i ostale recepte sa polbom, koje sam do sada stigla da objavim. A dok njih budete isprobavali, najverovatnije će na blogu da osvane još koji, jer namse polba baš mnogo sviđa.

Evo tih ostalih o kojima pričam:

- vegan kolač sa borovnicama - https://katinspajz.blogspot.com/2022/01/vegan-kolac-sa-borovnicama.html



- projice od polbinog i heljdinog brašna - https://katinspajz.blogspot.com/2022/07/projice-od-polbinog-i-heljdinog-brasna.html

- hleb sa maslinkama koji se ne mesi - 

https://katinspajz.blogspot.com/2022/01/hleb-sa-maslinkama-koji-se-ne-mesi.html

- vegan mafini sa bananom, jabukom i raznim pahuljicama - https://katinspajz.blogspot.com/2022/09/vegan-mafini-sa-bananom-jabukom-i.html




Potrebni sastojci:

- za donju koru:

  • 2 šolje polbinog brašna
  • 1/3 šolje šećera
  • prstohvat soli
  • pola kesice praška za pecivo
  • 3/4 šolje hladnog vegan putera
  • 3 kašike sojinog ili nekog drugog biljnog mleka
- za srednji deo kolača sam skuvala nekoliko šaka nakiselog grožđa - i crnog i belog - sa šećerom. Na kraju kuvanja sam dodala kašiku gustina umućenog sa sasvim malo vode, da zgusne taj improvizovani džem. Vi možete prosto samo premazati donju koru nekim pekmezom, onako baš izdašno.

- za gornju koru: 

  • 1/2 šolje polbinog brašna
  • 1/2 šolje smeđeg šećera
  • 1/4 šolje belog šećera
  • prstohvat soli
  • 1/2 kesice praška za pecivo
  • 1/2 kašike cimeta, a možete dodati i mleveni kardamom
  • 1/2 šolje pahuljica od polbe
  • 3/4 šolje hladnog vegan putera
  • Pirinčane pahuljice - od oka - šaku sam otprilike dodala - ovo neće morati ako stavljate džem. Meni se učinilo da je dobra ideja. Nije baš bila izvrsna - bile su malo tvrde. Možete prosto kolač na kraju samo posuti šećerom u prahu.







Rernu podgrejati na 175 °C.

Za ovaj kolač treba pleh od oko pola pleha od rerne.

Postavite ga peki papirom ili nauljite.

U oveću posudu prosejte brašno sa praškom za pecivo, dodajte šećer i malo soli i jako brzo u ovo umešajte hladan puter iseckan na kockice. Ja to radim sa dve viljuške. Kad se naprave gromuljice, ulijte to malo mleka i promešajte brzo, pa postavite dno tepsije tom gromuljičastom mešavinom, brzo izravnajte prstima ili malenom oklagijicom za takva testa ( ja sam konačno jednu takvu kupila proletos) i gurnite u rernu da se zapeče na 12 do 15 minuta.

Možete ovo uraditi i u multipraktiku, ali ćete posle samo morati da čistite i multipraktik. Potpuno nepotrebno. Dve viljuške i minut posla. Nemojte da previše mešate ovo testo, jer bi trebalo da ostane prhko.

Izvadite ga iz rerne kad počne da lagano zlati po krajevima.

Izvadite iz rerne da preko testa premažete džem, ili kao ja, prelijete kuvanim voćem, malo zgusnutim gustinom.

Preko voća rasporedite gornju koru, koja će biti još gromuljičastija.

Pomešate sve sastojke osim putera, a na kraju dodate i njega grubo izrezanom i brzo promešate.






Vratite u rernu i pečete još oko pola sata i to je to.

Pazite da se ne ispečete kad probate kako je uspelo, čim izvadite iz rerne, jer ne možete da odolite mirisu.

Kad se kolač bude ohladio, lepo će se seći u kocke. To lepo je sasvim relativan pojam. Ne verujem da će se seći po standardiva parekselans domaćica koje prave one savršene slavske kolače, ali kocke ćete iseći i svima će se ukus svideti.











No comments:

Post a Comment