Tuesday, October 2, 2018

salata od grilovanih patlidžana i vakame algi


Odličan obrok, koji sam danas i ručala i večerala, za proteinski dan nedijete na kojoj sam, ne bih li se vratila na neko staro stanje - kao da je to moguće uopšte. Alge ne koristimo u ishrani koliko bismo mogli i trebali, a ja ih baš volim. Navika je svojeglavo čudo i kad treba da je se otreseš i kad hoćeš da je ustališ.





Upotrebljeni sastojci:


  • 4 mala patlidžana
  • puna šaka suvih vakame algi
  • pola glavice zelene salate
  • 4 jajeta
  • susam
  • miso
  • tamari
  • sasvim malo maslinovog ulja
  • so

Evo šta za vakeme alge kaže jedan od najboljih kuvara koji mi je ikad došao po ruku: Velika makrobiotička kuharica, koju je napisala Evelin Kuši: Vakame alge se u ishrani koriste u Japanu, gde se beru na ostrvu Hokaido, kao i duž kineske i korejske obale Japanskog mora. U Evropi  su deo tradicionalne škotske, irske i severnoevropske kuhinje. Izuzetno su bogate kalcijumom, a sadrže i veliku količinu gvožđa, vitamina A i C, niacina i belančevina. U medicini se spominju zbog antibakterijskih osobina, a koriste se i za čišćenje krvi nakon porođaja.

Vakame morate brzo oprati pod hladnom vodom da se skine površinska prašina, pa ih namočiti 3 do 5 minuta. Kad omekšaju, raširite ih i isperite. Zadnju vodu od namakanja možete koristiti u kuvanju, ali pazite da pesak, ako ga ima, ostane na dnu posude. Ako je vod au kojoj su se namakale preslana, u njoj nemojte kuvati alge, već je iskoristite za kuvanje žitarica ili mahunarki. Posle namakanja, vakame dobiju lepu, staklasto zelenu boju. Da biste ih narezali, prerežite ih po dužini uz debelu žilu. Mekane spoljašnje delove narežite na veličinu zalogaja, a tvrđe sitnije, da bi se ravnomerno skuvali. Vakame s ekuvaju brže od drugih algi. Uz miso supu, u kojoj su neizostavni deo, izvrsne su kao prilog uz povrće, pečene, pa smrvljene i začinjene i pržene u dubokom ulju kao grickalica.






Alge sa slike sam kupila u kineskoj samoposluzi i već su bile narezane, samo sam ih namočila, proprala i kuvala petnaestak minuta, pa procedila.


Miso sam razredila sa malo tople vode, dodala soli i tamarija po ukusu, a patlidžan sam grilovala u konvekcijskoj pećnici - maloj kućnoj varijanti rerne koja vrti vreo vazduh, a koja je savršene za pečenje kad želite hrskavu koricu, a da sredina ostane sočna. Pečemo u njoj pileća krilca, krompir, pastrmke. Odlična je i za podgrevanje pita - budu kao da su sad izašle iz rerne.


Pre grilovanja, patlidžan sam malo posolila i iscedila sok koji je pustio. Ovlaš proprala, namazala maslinovim uljem, pa stavila u pećnicu i pekla na 200°C petnaestak minuta.





Salatu sam oprala, prosušila, naseckala na veličinu zalogaja, dodala u nju patlidžan, skuvane alge i kuvana jaja ( dobro, malo prekuvana, ali sad znam bolje - našla sam naučnu studiju o kuvanju jaja - ne biste verovali čime se sve ljudi bave, a onda sam i kod moje omiljene blogerke Deb, našla i skraćenu varijantu).


Prelila sam miso sa tamarijem preko svega, ovlaš dosolila i posula susamom, koji sam pre toga smrvila u avanu.


Ovo je bio veoma slastan obrok pred polazak na posao, a nisam mogla da dočekam da stignem kući posle časova da ga u slast pojedem do kraja.







No comments:

Post a Comment