Saturday, October 13, 2018

jesenje varivo sa algama


Odjednom sam imala veliku potrebu da pojedem puno algi, ne znam otkud to, ali se ponavlja počesto u poslednje vreme... a nije mi se jela miso supa. Pa sam lepo posegla za kuvarima koje imam odvajkada, a ne mogu se pohvaliti da sam ih baš puno koristila...





Postoji ta serija mini kuvara koju sam nekada kupovala u Zagrebu i stalno se nadala da ću imati vremena po njima da kuvam makrobiotičke obroke. Naravno, vreme je proletelo, čak sam jednu knjigu makrobiotike i sama izdala, ali ta vrsta ishrane nije se odomaćila u našoj kuhinji. Tu i tamo poneka tempura, miso supa ili suši, to bismo spremali i svaki put uživali, a dalje nismo mrdnuli.



A danas sam, eto našla vremena da ih ponovo prelistavam i da pripremim sebi istinsku jesenju poslasticu od nekoliko vrsta algi i povrća.


Upotrebljeni sastojci:



  • šaka wakame algi
  • šaka plavo zelenih algi
  • šaka još jednih zelenih algi, nisam sigurna baš, ali bih rekla da su isto wakame - kupila sam ih u kineskoj samoposluzi - vezane su u čvoriće i liče na malo deblje wakame
  • dve šargarepe
  • jedan crveni luk
  • par cvetova i stabljika od brokolija
  • par kašika tamarija
  • susam za posipanje
  • kašikica kuzu praha - ovo nisam imala pa sam zamenila gustinom - nije makrobiotički, znam...
  • peršunov list






Alge se natope desetak minuta u hladnoj vodi, pa se ocede i u cediljki properu tekućom vodom.

U posudu se ređaju, jedno pored drugog: luk, alge, brokoli, druga alga, šargarepa, treća vrsta alge. Prelije se vodom, da ogrezne i kuva dok ne baci ključ. Tada se dodaju dve tri kašike tamarija, već po ukusu. Ja sam dodala i suvi peršun, jer nisam imala sveži da pospem na kraju kuvanja.


Kuvati poklopljeno na laganoj vatri, dvadesetak minuta. pred kraj kuvanja dodati kuzu (gustin) razmućen u malo hladne vode, da se varivo malo zgusne.


Pred služenje posuti svežim peršunom i pečenim susamom. Ili nepečenim, ako ste gladni... Možete, kao ja, skuvati i malo integralnog pirinča, mada jelo može da se jede i bez njega.

Ja sam ga i na kraju još malo posula tamarijem, tako mi je prijalo. Ovo jelo može biti odličan prilog i kuvanim mahunarkama, ili nekom mesu. Dakle, možete ga kombinovati u svakom danu un dijete iliti nedijete, ako ste na njoj.












No comments:

Post a Comment