Sunday, July 7, 2019

posna slatka pita od tikvica sa čokoladom



Ako volite zapečene palačinke sa sirom, evo divnog slatkiša nalik tome, a bez jaja i mleka, dakle posnog, tj. veganskog. Uz to i nešto zdravijeg i laganijeg od onog sa sirom, jer je u njemu skrivena jedna tikvica. Niste do sada pravili slatkiše sa tikvicama? Znam, nemamo mi tu naviku, čudno nam je... Počnite čim pre, odlični su - samo to imam da kažem.




Mi tikvice obožavamo i u našem frižideru ćete naći uvek bar kilo dve, za svaki slučaj...

Ovo su samo neka od jela koja pravimo sa njima:


i...

Shvatili ste svi:  Mi baš volimo tikvice. 'Ajde sad da konačno i objasnim šta sam sada pravila sa njima. Ideju za ovaj kolač sam dobila ovde.





Upotrebljeni sastojci:
  • 200 g kora za pitu
  • 1 tikvica, onako osrednja, od oko 700 g
  • 100 g šećera
  • 50 g čokolade
  • 2 pomorandže
  • šaka ovsenih pahuljica
  • kašika čia semenki
  • 1/2 dl ulja + još 3 kašike
  • šećer u prahu
  • 1 vanilin šećer





Tikvicu oljuštiti i očistiti od semenki, iseći na kocke i staviti zajedno sa šećerom i uljem da se kuva. Stavila sam sasvim malo vode, manje od pola decilitra, jer sam se bojala da ne zagori. Kuvati, bez poklopca, dok tikvica ne omekša, pa u to narendati koru od jedne pomorandže i ubaciti jednu kašiku čia semenki.




Ovako skuvanu tikvicu samleti štapastim mikserom, dodati ovsene pahuljice, da upije višak tečnosti. Ubaciti vanilu i skloniti s vatre.




Redjati red kora red fila. Imala sam deblje kore, sa speltom. Ako su tanje, bilo bi mudro staviti dve. 




Svaku koru premazati filom, a preko fila iscediti sok od pomorandže i posuti seckanom čokoladom. Ponavljati postupak dok ima materijala. Na svaku drugu koru malo posuti i ulja. Poslednju koru premazati i filom i posuti seckanom cokoladom.

Peci na 200°C oko pola sata, dok pita ne porumeni.














2 comments:

  1. Јутрос смо испробали ово и ја сам одушевљена питом.
    Морамо још једном да пробамо пре него што уђе у сталну ротацију у породици, али све ми се нешто чини да нам то неће тешко пасти :D .

    Лагана, освежавајућа чак и поред чоколаде.

    Дефинитивно јој наранџа даје посебан шмек.
    Штета што се сезоне тиквица и наранџи не поклапају.

    (Наше варијације: мало нам је била слађа чоколада, тј. имала је мањи проценат какаа, па смо убацили само 80 грама шећера.
    Користили смо 5 средње дебелих кора, али пресавијених на пола, тако да у мањем плеху испадне 10 слојева коре.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jako mi je drago da vam se ovaj slatkiš sviđa. On je za baš posebna nepca, nije za svakoga. Mene je iznenadila suptilnost ukusa - ima ta neka svilenkasta nota, presečena svežinom kiselkaste pomorandže. Naravno, moguće su mnogobrojne varijacije. Istina je da nema baš pomorandži kad su sveže tikvice, ali sada ima tikvica i zimi...

      Delete